ontheroads-fb

מערכת אורות בלתי תקינה

מערכת האורות ברכב בעלי תפקיד חשוב לצורך ביטחוננו האישי וכן ביטחונם של יתר משתמשי הדרך השונים, בהתאם לכך על כלל הנהגים מוטלת אחריות לוודא כי מערכת האורות פועלות באופן בטיחותי ותקין בעת עלייתם על הרכב. חשוב לדעת כי נהיגה עם אורות שאינם תקינים או שמא בהיעדר אורות לחלוטין, מהווה עבירת תנועה ועל כן יהיו צפויים הנהגים לענישה בגין כך.

במאמר זה נדון על חשיבות מערכת האורות וברכב, נציין אילו סנקציות צפויות לנהגים בגין מערכת אורות בלתי תקינה. בנוסף נעניק תשובות לכלל השאלות בעניין וננסה לספק עבורכם את כל המידע הרלוונטי בעניין זה.

 

חשיבות מערכת האורות ברכב

נהגים רבים נוטים להקל ראש עניין אך חשוב להבין כי למערכת האורות ברכב חשיבות משמעותית לצורך נסיעה בטיחותית. מערכת אורות בלתי תקינה עשוי לגרום להתרחשותן של תאונות דרכים ועל כן קיימת חשיבות מרבית לוודא את תקינותם. מערכת האורות מסייעת לנהג לנהוג בצורה בטיחותית, לשם כך חשוב להבין כי מערכת האורות כוללת:

מערכת האורות ברכב: חשיבות האורות בנהיגה:
אור גבוה שימוש באור הגבוה מתבצע לאורב בדרכים שאינם עירוניות כאשר הדרך בה נוסע הנהג הינה חשוכה לחלוטין ומקשה על נסיעה בטיחותית. האור הגבוה מאיר למרחק רב העומד על 100 מטרים ועל כן חשוב להשתמש בו בתבונה ולא להשתמש בו בדרך עירונית בגין הסכנה לסנוור הנהגים האחרים בכביש.
אור נמוך אור נמוך עשוי להגיע למרחק של עד 30 מטרים כאשר תפקידו של האור הנמוך הוא לסייע לנהגים בשעות החשיכה וכן גם בתקופות החורף.
אור ערפל אור ערפל מאפשר לראות את דרך הנסיעה בצורה ברורה ותקינה ככל שניתן. לרוב נשתמש באור הנ"ל כאשר תנאי מזג האוויר מקשים על נסיעתנו ברכב ועל כן אורות ערפל בעלי חשיבות מהותית לשמירה על הבטיחות בדרך.
אורות ברכב באופן כללי בנוסף לאורות שציינו עד כה, כמובן שקיימים אורות נוספים שמטרתם לציין את הפעולה שמבוצעת על ידי הנהג ברכב כמו למשל: פנסי נסיעה לאחור אשר מתריעים את יתר הנהגים אודות ביצוע "רוורס" וכן גם אורות חנייה.

כפי שניתן להסיק עד כה, למערכת האורות ברכב תפקיד חשוב ומשמעותי לצורך שמירה על ביטחונם הן של הנהגים והן של משתמשי הדרך השונים, ועל כן קיימת החובה בחוק לבדוק את תקינותם.

 

עבירת תנועה בגין מערכת אורות בלתי תקינה

נהיגה ברכב כאשר מערכת האורות בו בלתי תקינה, הינה עבירת תנועה ועל כן יירשמו כנגד הנהגים הנאשמים דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי על סך 100 ₪ בצירוף 4 נקודות תעבורה, סמל סעיף העבירה הינו 2891. חשוב להבין כי במקרה דנן אין לקנס הכספי המופיע בדו"ח כל משמעות, מכיוון שמדובר בסכום נמוך באופן ייחסי. יחד עם זאת, יש לשים דגש אודות הנקודות המצורפות לקנס הכספי. בטעם לשיטת הניקוד של משרד הרישוי, נהג שצבר לחובתו מספר נקודות חובה, יהיה צפוי לסנקציות בהתאם לרבות:

מספר נקודות תעבורה: אמצעי התיקון:
12 נקודות קורס נהיגה בסיסי
24 נקודות קורס נהיגה ייעודי
36 נקודות פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של שלושה חודשים
72 נקודות או 36 נקודות בפעם השנייה תוך שש שנים פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של תשעה חודשים בצירוף סנקציות נוספות לרבות:

מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

ביצוע מבחן עיוני בהצלחה

ביצוע מבחן מעשי בהצלחה

לאור האמור, נהיגה ברכב בו מערכת הורות אינה תקינה, עשויה לסכן את רישיונו של הנהג בהתאם לפי שיטת הניקוד של משרד הרישוי. בהתאם לכך חשוב לדעת כי ניתן לבצע מספר פעולות מהותיות לצורך ההתמודדות עם הנקודות הללו.

 

כיצד ניתן להתמודד עם דו"ח בגין ליקוי במערכת האורות ברכב?

מערכת אורות בלתי תקינה ברכב הינה עבירת תנועה ועל כן צפוי הנהג לקבל דו"ח מסוג ברירת משפט עם קנס כספי ונקודות. בכדי להתמודד עם הנקודות המיוחסות לכם בדו"ח התנועה, ניתן לבצע מספר פעולות שונות לרבות:

  • הגשת בקשה לביטול הדו"ח
  • הגשת בקשה להישפט
  • הגשת בקשה להמרה באזהרה

חשוב להבין כי בסופו של דבר מדובר בעבירה שהיא מוחלטת, האם האורות עבדו כראוי או לא. בהתאם לכך, הגשה לביטול הדו"ח אינה עשוי להניב תוצאות טובות כדוגמת ביטול הנקודות ועל כן אם רישיונכם בסכנה, האפשרות היחידה שניצבת למולכם הינה הגשת בקשה להישפט וכן הסתייעות על ידי עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים השונים.

 

ייצוג בבית המשפט לתעבורה בגין עבירת נסיעה ברכב בו מערכת האורות תקולה

טרם נדון על השאלה בעניין הייצוג המשפטי בבית המשפט לתעבורה, חשוב להבין כי מדובר בערכאה פלילית ועל כן אמירות כדוגמת "השופט יוותר לי", "אני נהג טוב", "קרה לי משהו באותו יום" וכדומה, לא יניבו עבורכם את התוצאה הרצויה. בכדי שבית המשפט יכריע בעניינכם בצורה מקלה, עליכם להציג את טיעונכם בצורה מקצועית בפני התביעה. על מנת שהתביעה תציע עבורכם הסדר מקל, תדרשו להציג כשלים בראיותיה וכן טענות כאלו ואחרות אשר עשויים לבוא לקראתכם במעמד הענישה. לכן, אם תהיתם לעצכם האם לייצג את עצמכם במשפט או שמא לבחור בייצוג מקצועי של עורך דין, תחשבו שוב. ייצוג עצמי עשוי שלא להניב עבורכם תוצאה טובה ואף לסכן את רישיון הנהיגה שלכם, ועל כן קיים הצורך להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן בתיקים השונים.

עורך דין תעבורה מקצועי ידע להסב לכם הגנה משפטית ראויה והולמת הכוללת הצגת הכשלים בפני התביעה, קבלת הסדר טיעון מקל ואף זיכוי מלא מן העבירה בהתאם לנסיבות השונות. אובדן רישיון הנהיגה עשוי להוות עבורכם קושי משמעותי בשגרת החיים ולכן אין להקל ראש בעניין.

 

במקרה שבחרתי בייצוג עצמי, אני יכול להגיע להסדר טיעון עם התובעת לבדי?

באופן כללי, התשובה היא בוודאי שכן. אם הינך בטוח בטיעונים שתציג בפני התביעה, אתה רשאי לעשות זאת, אך חשוב שתדע כי התביעה איננה חברתך, אלא מטרתה לסיים את התיק עם הרשעה. בכדי להגיע להסדר טיעון מקל עם התביעה תידרש להציג בפניהם כשלים כאלו ואחרים כפי שציינו קודם לכן. אדם מן היישוב לא ידע לאתר את אותם כשלים ובטח שלא להציגם בבית המשפט בצורה הנדרשת. אנו מבינים את הרצון להתמודד לבדכם בבית המשפט, הן מפאת שיקול כלכלי והן מפאת האמונה בחפותכם אך חשוב להבין כי רישיונכם מוטל כאן על הכף. במקרה דנן, ייצוג משפטי על ידי עורך דין הופך מהמלצה לחובה עבורכם.

מערכת אורות בלתי תקינה

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

תג חניה לנכה

תג חניה לנכה ניתן לאנשים המוגבלים בניידות מטעם משרד הרישוי

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן