ontheroads-fb

נהיגה שלא בכביש (רכב דו גלגלי) – נוסח אישום

תיאור העבירה:

נהגת ברכב הנ"ל ונסעת שלא בכביש במקום בו קיים כביש (כולל נהיגה על שול), בניגוד לתקנה 33(א) לתקנות התעבורה. והתנועה מתנהלת באופן סדיר, אין הרשאה לרכב דו גלגלי לנסוע בשול הדרך וניתן לדווח * אין לבצע אכיפה כנגד רכב דו גלגלי הנוסע בשול הדרך כאשר ישנם בדרך עומסי תנועה. במידה *נסיעה משמאל לקו הפרדה המצוי משמאלו של הכביש תחשב כחציית קו הפרדה האסורה על פי חוק נגדו. במקרה כזה, יש לציין בנסיבות כי התנועה הייתה סדירה וללא עומסים. – רוכב אופניים בדרך שאינה עירונית כשהשול פנוי ומיוצב באספלט – תקנה 129(ה) – רכב שאינו מנועי / טרקטור / רכב איטי כאשר גורמים לעיכוב תנועה – תקנה 38(ב) – אם הוצב בשול תמרור 501(נת"צ) – לנהג ברכב מן הסוג שסומן בתמרור בשול בלבד – נהג שנכנס או יוצא לאתר תשתית הנמצא בצד הדרך – תלמיד בעת לימוד נהיגה ע"פ הוראות המורה – תקנה 33(ג) * המקרים בהם מותר לנסוע על שול.

ניקוד קנס בש"ח ס' סעיף
0 ₪250 6680

נהיגה שלא בכביש (רכב דו גלגלי) - הסבר בדרכים

ניתן לראות כי עבירת התנועה מתבצעת לרוב על ידי רוכבי אופנועים בעת רכיבתם בשול הדרך במקרה של פקק תנועה. לפי תקנה 33(א) בתקנות התעבורה, במקום בו יש כביש, מחויב הנהג בנסיעה בו.

נהיגה שלא בכביש (רכב דו גלגלי) מהווה עבירת תנועה הגוררת בצידה דו"ח ברירת משפט על סך 250 ₪, ללא רישום נקודות, בהתאם לסמל סעיף 6680.

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן