ontheroads-fb

חשיבות תפקידו של עורך דין תעבורה

במדינת ישראל תחום התעבורה מוגדר כחלק מהתחום הפלילי ובהתאם לכך חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין הבקיא ברזי הדינים השונים. תחום התעבורה הוא תחום רחב ומקיף, ובהתאם לכך במסגרת עבודתו של עורך הדין נראה טיפול בתיקים מסוג: נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בשכרות, מהירות מופרזת, שימוש בטלפון נייד, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ותחום תאונות הדרכים. חשוב להבין כי המחוקק רואה בביצוע עבירות תנועה החל מהקלות ועד לחמורות שביניהן בכובד ראש ועל כן הענישה בהתאם. בהתאם לכך, לעורך דין תעבורה תפקיד חשוב בייצוג נהגים אל מול הגופים השונים.

כיצד בא לידי ביטוי תפקידו של עו"ד תעבורה בטיפול בתיקים? לאילו סנקציות חשופים הנהגים? האם יש צורך בייצוג משפטי? כל אלו ועוד, בהמשך המאמר.

 

סיוע בידי עורך דין תעבורה הבקיא בדינים השונים

במדינת ישראל, חוקי התנועה מוסדרים בתקנות התעבורה ובפקודת התעבורה, אשר מסדירים את תחום המשפט של דיני התעבורה בארץ. חשוב להבין כי מערכת המשפט במדינת ישראל כוללת גם את בית המשפט לתעבורה אשר בסמכותו לנהל הליכים הזהים לאלו הפליליים. מנתונים שעולים, ניתן לראות כי במהלך שנה אחת בלבד בתי המשפט לתעבורה דנים במעל ל-100 אלף תיקים, כאשר דרגת חומרתם נעה בין עבירות קלות בעניין ערעורים על דו"חות ברירת משפט, לבין כתבי אישום בגין תאונת דרכים או הפקרה וכן הלאה.

במהלך המשפט, רשאי הנהג לייצג את עצמו ולעמוד לדין לבדו, אך יש חשיבות רבה להסתייעות על ידי עורך דין תעבורה הבקיא בדינים השונים. קיום, מתחם הענישה בגין ביצוע עבירות תנועה הוא רחב וזאת בהתאם לחומרת העבירה שהתרחשה והתוצאה שנגמרה בגינה. לעיתים, עבירות מסוימות עשויות להסתכם בקנס כספי בלבד ולחילופין, ישנן עבירות שיכולות לכלוא את הנהג מאחורי סורג ובריח. עורך דין תעבורה המיומן בתחום, עשוי להביא להקלה בענישה החל מהסדר מקל ועד לזיכוי מלא. ידיעת סעיפי החוק בידי עו"ד, מסייעת לו להצביע על מחדלים אפשריים בפעולות המשטרה ובכך "נשמטת הקרקע" של כתב האישום המיוחס לנהג. לאור האמור, ייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה הוא מעבר לגדר המלצה, ולכן אין להקל ראש בעת התמודדות מול הערכאות השונות.

 

כבישי ישראל כזירת מלחמה, עורך דין תעבורה מסביר את המורכבות

במהלך השנים, ניתן לדמות את כבישי ישראל לזירת מלחמה לאור האסונות הכבדים שמתרחשים. אלפי תאונות דרכים, מאות פצועים, עשרות הרוגים, נזק רב לרכוש וכיוצא בזה. בנוסף, ניתן לראות כי מרבית הערים הגדולות במדינה, מתמודדות עם מצוקת חניות נוראית, וכי קיים עומס רב בכבישים השונים הן בעירוניים והן בבין עירוניים, מה שמוביל לשימוש נרחב באופניים וקורקינטים חשמליים. אם כל זה לא מספיק, חלק מהכבישים במדינה הוקצו לנתיבי נסיעה שיתופית ובכך הותירו נהגים רבים ללא כל מענה. לצד כל זה, ההתקדמות הטכנולוגית, והמערכות החדישות נהפכו לחלק בלתי נפרד מהנהיגה, כתוצאה מכך אנחנו נתקלים בנהגים רבים אשר משתמשים בטלפונים ניידים ובמערכות ניווט בהיותם מאחורי ההגה.

לסיכומו של דבר, כל התופעות שהוזכרו לעיל, הפכו את הכבישים במדינת ישראל ל"זירת מלחמה והישרדות". ריבוי ביצוע עבירות תנועה, נהיגה לא זהירה ומסוכנת, ריבוי תאונות דרכים ועוד, במקרים שכאלו, חוסר הידע של הנהגים בהתמודדות מול הערכאות השונות, עשוי להוביל לענישה משמעותית ועל כן יש צורך רב להסתייע בשירותיו של עורך דין תעבורה.

 

באילו תחומים עוסק עורך דין תעבורה

עורך דין תעבורה המתמחה בדינים שונים, עוסק במגוון רחב של תחומים לרבות:

  • נהיגה בשכרות (סמים או אלכוהול).
  • נהיגה במהירות מופרזת.
  • אי מתן זכות קדימה.
  • מעורבות בתאונת דרכים.
  • שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה.
  • נהיגה בזמן פסילה.
  • ביצוע עקיפות מסוכנות.
  • נהיגה ללא רישיון.
  • חציית צומת כשברמזור דלק אדום.
  • המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
  • משרד הרישוי.

כמובן שמדובר בתחום רחב, והנושאים שהוצגו הם רק קומץ קטן מתוך מערך שלם. באופן כללי, מטרתו העיקרית של עורך הדין היא לשמור על רישיון הנהיגה שלכם ובמקרים קיצוניים, לוודא שלא נשלל ממכם חופש החירות באמצעות מאסר בפועל. עורך דין מיומן יסייע ללקוחותיו בבחירת אפיק הפעולה הנכון ביותר עבורם בנסיבות המקרה.

 

התמודדות לבד בביהמ"ש או הסתייעות בעורך דין תעבורה?

אנו נתקלים לא מעט במקרים בהם, נהגים נורמטיביים ללא כל עבר תעבורתי, עשויים למצוא את עצמם ביום בהיר מסובכים, כאשר בחובתם מספר רב של נקודות. זאת אומרת, גם במקרים בהם מדובר בדו"חות ברירת משפט ולא הזמנה לדין, עשויים הנהגים לאבד את רישיונם ואף להיות מחויבים בביצוע קורסי נהיגה, תיאוריה מחודשת, מבדקים במכון הרפואי ועוד. נוסיף ונאמר, כי נהגים נורמטיביים אלו, נוטים בדרך כלל שלא להסתייע בעורך דין תעבורה מכיוון שהם מאמינים בחפותם וחושבים שכך יצליחו להתמודד מול המשטרה או בתי המשפט בעת הצורך, אך אין כך נכון, מדובר בהנחה מוטעית שעשויה להשליך עליהם רבות. במקרים שכאלו חשוב להבין כי עורך דין תעבורה מכיר את הדינים השונים, התקנות, הפסיקה ואף את סדרי הדין בבית המשפט. לאור האמור, בעת קבלת דו"ח ברירת משפט, או הזמנה לדין, חשוב להסתייע בעורך דין תעבורה בכדי שזה יוכל ליידע אותכם בעניין זכויותיכם ובכך לסייע לכם בבחירת נתיב הפעולה הטוב ביותר במצבכם.

 

מהו תפקידו של עורך דין תעבורה

תפקידו העיקרי של עורך דין תעבורה הוא לסייע ללקוחותיו באמצעות ייעוץ משפטי הולם, ליווי צמוד ואישי, וכמובן ייצוג מקצועי וראוי בבית המשפט. מטרתו של עורך הדין היא להגיע לתוצאה הטובה ביותר בנסיבות העניין, החל משינוי סעיף העבירה לסעיף מקל ועד לזיכוי מלא מן האשמה.

חשוב לזכור כי מערכת המשפט בישראל היא מערכת נוקשה, ועל אחת כמה וכמה כשזה נוגע לדיני התעבורה. המחוקק רואה בביצוע עבירות תנועה כמסכנות חיים ועל כן מתחם הענישה הוא רחב. לאור האמור, אם ביצעתם עבירת תנועה כזאת או אחרת, קיימת חשיבות מרבית להיוועץ עם עורך דין תעבורה בהקדם האפשרי ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתיק.

במסגרת תפקידו של עורך הדין, תתקיים בחינה של כלל חומר הראיות במטרה לנסות ולאתר כשלים הן בעבודת המשטרה והן בתפעול מכשירי האכיפה השונים(במקרים הרלוונטיים). כשלים מהותיים בתיק עשויים להביא להסדר מקל ואף לזיכוי מלא של הנהג מן האשמה.

קיבלתם דו"ח תנועה? אל תתמודדו לבד! פנו בהקדם האפשרי לעורך דין המתמחה בתחום התעבורה.

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן