ontheroads-fb

עורך דין תעבורה, טיפים והמלצות שלא כדאי לפספס

עם השנים, כבישי ישראל הפכו להיות לאזור מוכה אסון, אלפי תאונות דרכים, מצוקת חנייה קשה, גודש אדיר ברחבי הכבישים ואם כל זה לא מספיק, נכנסו "שחקנים" חדשים למגרש התעבורה, להלן הקורקינטים והאופניים חשמליים. יחד עם כל הלחץ שחל בכבישים, נהגים רבים משתמשים במהלך הנהיגה בטלפונים ניידים, מערכות מולטימדיה ועוד אינספור שכלולים כאלה ואחרים, אשר עשויים לזקוף לחובתם דו"חות תנועה בדרגות חומרה שונות, החל מהקלות הנושאות עימן קנס בלבד, ואילו החמורות בעלות הזמנה לדין.

הבלגן שמתחולל בכבישי ישראל, גרם לעלייה משמעותית בביצוע עבירות תנועה בשנים האחרונות. קופת המדינה וקופות העיריות השונות מגלגלות מיליוני שקלים מטעויות של נהגים כאלה ואחרים. עורך דין תעבורה עושה לכם סדר בדבר ומעניק לכם טיפים והמלצות להתמודדות מול הרשויות, כל אלו ועוד בהמשך הקריאה.

 

נדרשתם לבצע בדיקת שכרות? חשוב שתכירו את החוק

כיום, קיימות שלוש בדיקות מהימנות, אשר קבילות בבית המשפט ומהוות ראיה משפטית לנהיגה בשכרות:

  1. בדיקת ינשוף
  2. בדיקת דם
  3. בדיקת שתן

יצאתם לבלות עם חברים, ולאחר מכן נתקלתם במחסום של שוטרים אשר מבצעים בדיקות לנהיגה בשכרות? חשוב שתדעו שלשוטר אין סמכות לדרוש ממכם בדיקת שתן או בדיקת דם בבדיקה שגרתית שכזאת, אלא אם הינכם מעורבים בתאונת דרכים או שמא קיים חשד סביר להיותכם שיכורים. אך, בסמכותו של השוטר, ללא כל חשד סביר, לדרוש מן הנהגים השונים לבצע בדיקת "נשיפון". סביר להניח שרובכם נתקלתם בבדיקה זו, בדרך כלל ניטה לראות את השוטרים עומדים מוכנים באזורי בילוי כאלה ואחרים. מכשיר הנשיפון הוא מכשיר קטן, בעל פיה חד פעמית, אשר נשיפה בו מראה פלט על צג המסך בעניין ריכוז אלכוהול בגופו של הנהג. סירבתם לביצוע בדיקת הנשיפון? זה ההליך אליו אתם צפויים:

  • סירוב לבדיקת הנשיפון הוא חוקי, ולא ניתן להעמיד בגין סירוב זה כתב אישום לנהג
  • יחד עם זאת, סירוב לבדיקת הנשיפון מעלה חשד סביר לשוטר לגבי היות הנהג שיכור
  • ברגע שקיים חשד סביר לנהיגה בשכרות, ניתן לדרוש לבצע את יתר הבדיקות הקיימות לרבות: בדיקת ינשוף, בדיקת דם, בדיקת שתן.
  • סירבתם לביצוע אחת מן הבדיקות? משמע שהודאתם באשמה
  • הודאה באשמת נהיגה בשכרות תזקוף לחובת הנהג כתב אישום
  • בהתאם למחוקק, נהיגה בשכרות תזקוף לחובת הנהג 24 חודשי פסילה

 

קיבלתם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? אל תקבלו את רוע הגזירה

נהגים רבים נוטים לחשוב שמרגע ביצוע בדיקת הינשוף לא ניתן לעשות דבר, אך אין כך הדבר! עורך דין תעבורה המיומן בתחום, ידע לבחון עבור הנהגים את התנהלות המשטרה בביצוע בדיקת הינשוף לרבות: האם השוטרים שמרו על קשר עין רציף עם הנהג מרגע עצירתו עם הרכב ועד לקבלת תוצאת הבדיקה? האם הייתה המתנה של רבע שעה טרם ביצעו את הבדיקה בינשוף? היכן בוצעה הבדיקה, באזור נטול עשן או שמא בקרבת מקום הבילוי? האם כיול המכשיר נעשה כהלכה ובהתאם לנדרש? מהו אחוז האלכוהול אשר נמצא בגופו של הנהג? חשוב להבין, החל מהרגע בו עורך הדין מעמיד את השאלות הללו בפני משטרת ישראל, נטל ההוכחה מופנה אליהם ולא אל הנהג הנחשד, משמעות הדבר היא כי על המשטרה להוכיח כי אכן השוטרים בשטח פעלו בהתאם לכל הנדרש.

לאור האמור, קיימת חשיבות מרבית להסתייע בעורך דין תעבורה מיומן הבקיא בחוקים השונים בעת קבלת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. זכרו, הליך משפט תעבורתי, מתנהל בזהה להליך הפלילי לכל דבר ועניין, אל תקלו ראש בדבר, איתור כשלים בהתנהלות רשויות האכיפה עשוי להטיב עימכם במתן גזר הדין.

 

טיפים מעורך דין תעבורה בעניין נהיגה מהירות מפורזת

קיימים מספר דו"חות שונים בעניין מהירות מופרזת, בהתאם לקמ"ש בו נמצא הנהג נוהג, למשל: בדרך עירונית נהיגה עד 20 קמ"ש מעל המותר, תזקוף לחובת הנהג(אם בכלל) דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי בשווי 250 ₪, ואילו נהיגה במהירות של 41 קמ"ש מעל המותר, תעמיד את הנהג על דוכן הנאשמים בבית משפט לתעבורה. משטרת ישראל משתמשת באמצעות ארבעה עזרים טכנולוגיים שונים(נכון ל2021)  בכדי לאכוף את עבירת הנהיגה במהירות מופרזת, לרבות:

  1. מד לייזר – הממל"ז
  2. דבורה
  3. מצלמת א'3
  4. ממא"ל – מולטנובה

לכל אחד מן המכשירים הללו קיימים יתרונות וחסרונות אותם בוחן עורך דין תעבורה מיומן, כמו למשל: סטיית תקן של המכשיר, מיומנות המפעיל(השוטר) בהפעלת המכשיר ועוד. לכן, אם עומד לחובתכם דו"ח בגין נהיגה העולה על המהירות המותרת בחוק, עצרו, אל תמהרו לשלם, הוציאו תדפיס נקודות עדכני בכדי לוודא היכן אתם עומדים והאם בגין קבלת הדו"ח הנוכחי תאלצו לבצע אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי. זכרו, עורך דין תעבורה מיומן, יידע לאתר את כלל הכשלים הקיימים בכדי להביא להקלה בענישה באמצעות ייחוס סעיף עבירה מופחת, או שמא לזיכוי מלא מן האשמה.

 

מעורבים בתאונת דרכים? ההמלצות הללו במיוחד בשבילכם

מעורבות בתאונה היא בפני עצמה חוויה טראומתית למעורבים, גם אין כל נפגעי גוף, אך על אחת כמה וכמה כאשר קיימים נפגעים כתוצאה מהתרחשותה. מעורבים בתאונת דרכים? נשמו עמוק, וקראו היטב את הטיפים הבאים:

  • אל תזיזו את רכבכם, כל הזזה של הרכב עשויה להוות כשיבוש ראייה.
  • במקרה שקיימים עדי ראייה לתאונה, הקפידו לקחת את שמותיהם המלאים ומספר הטלפון שלהם, ייתכן ותצטרכו את עדותם אם יוגש נגדכם כתב אישום.
  • הקפידו לצלם כל פרט שעשוי לסייע לכם לרבות: את הכביש, את הרכבים, את האזור כולו, תמרורים/שלטים, סימנים על הכביש וכיוצא בזה.
  • קחו את פרטי הנהגים המעורבים, לרבות: פוליסות ביטוח, תצלום ת"ז, רישיון נהיגה, מספר רישוי וכן הלאה.
  • הימנעו מלומר דברים מיותרים, בעת הגעתם של השוטרים בשטח מתחיל הליך החקירה גם מבלי לומר זאת מפורשת, לכן כל מילה שתאמרו, עשויה לשמש כנגדם בשלב מאוחר יותר.
  • זומנתם לחקירה במשטרה? הקפידו להיוועץ עם עורך דין תעבורה קודם לכן! ייעוץ מקצועי עשוי למנוע הגשת כתוב אישום נגדכם.

 

מתקשים לבחור עורך דין תעבורה לטיפול בתיק שלכם?

לא פעם אנחנו שומעים כי, אנשים מתקשים לבחור עורך דין שייסע להם בבעיה הקיימת להם, שאלות כמו – עד כמה הוא טוב? הוא מנוסה? האם יש לנו איתו סיכויי הצלחה גבוהים? כמה הוא לוקח? הסכום הוא לגיטימי? יש יותר זול? יש יותר יקר? מה לעשות?

קודם כל, הירגעו. אתם לחלוטין מתנהלים כמו כל אדם אחר, חששותיכם מובנות לחלוטין ולכן נעשה לכם מעט סדר בדבר. בכדי לבחור עורך דין תעבורה לטיפול בתיק שלכם, אנחנו ממליצים להקפיד על מספר דברים מהותיים:

ראשית – שיחה ראשונית, הקפידו לשוחח עם עורך הדין טלפונית או פרונטלית(כל אחד באשר הוא אוהב) ובחנו עם עצמכם האם קיבלתם יחס כפי שהייתם רוצים לקבל.

שנית – בדקו את הרזומה של עורך הדין כמו למשל, האם הוא מתמחה בתחום התעבורה, כמה שנים הוא עוסק בתחום, וכל שאלה אחרת אשר נראית לכם רלוונטית בעניין זה.

שלישית – אתם רשאים לבקש מעורך הדין לחשוף בפניכם תיקים הזהים לשלכם בכדי לראות מה הייתה התוצאה שהתקבלה במעמד פסק הדין(כל עוד אין חסיון על התיק).

ולבסוף, הקשיבו ללב, זאת לא קלישאה, אלא האמת הכי נכונה שיש! חיבור טוב עם עורך דין לא יהווה תחליף לשום דבר אחר.

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן