ontheroads-fb

עורך דין נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא אחת מן עבירות התנועה החמורות ביותר, לאור הסיכון הטמון בה הן לנהג והן למשתמשי הדרך השונים. אנו נתקלים לא מעט בנהגים שאינם מודעים לכמות צריכת האלכוהול המותרת בחוק ובהתאם לכך בוחרים להיות מאחורי ההגה בהיותם שיכורים. בכדי לאכוף את עבירת הנהיגה בשכרות, משטרת ישראל מציבה מחסומים ומבצעת בדיקות אקראיות באמצעות הינשוף. נהג שריכוז האלכוהול בגופו עולה על המותר בחוק, יהיה צפוי לעמוד לדין בהיותו חשוף לסנקציות רבות. במקרה של הזמנה לדין, חשוב להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות בכדי לקבל ייצוג הולם בבית המשפט.

מהן העונשים הצפויים בחוק בגין נהיגה בשכרות? כיצד עורך דין תעבורה עשוי לסייע לכם? כל אלו ועוד בהמשך המאמר.

 

מיהו השיכור, לפי עורך דין נהיגה בשכרות?

בהתאם להגדרת החוק, אלו הן הסיטואציות בהן נהג עשוי להיחשב כשיכור:

  • נהג שצורך משקה משכר במהלך הנהיגה, ללא חשיבות לכמות האלכוהול.
  • נהג שהתגלה בגופו כמות אלכוהול גבוה מהמותר בחוק. הבדיקה עשויה להתרחש באמצעות מכשיר הינשוף, בדיקת דם או שמא בדיקת שתן.
  • נהג שנתון תחת השפעה משכרת(אלכוהול או סמים).

 

חומרת עבירת נהיגה בשכרות

צריכת אלכוהול מופרזת עשויה לפגוע בשיקול הדעת שלנו ועל אחת כמה וכמה בהיותנו נמצאים בכביש מאחורי ההגה. השפעת האלכוהול בגופנו גורמת לנו לשלוט בצורה מופחתת על היכולות המוטוריות שלנו ובכך למעשה עשויה להיגרם תאונת דרכים.

האם אתם זוכרים את שיעור הנהיגה הראשון שלכם? כבר בראשית לימודי הנהיגה, מוסבר באופן מפורש וברור על החשיבות הרבה של ריכוז בכביש. נהיגה בנעליים סגורות, בשעות נוחות, הסתכלות במראות, טווח ראייה רחב, הקפדה על המהירות המותרת, שמירת מרחק סביר וכן הלאה. כלו אלו ועוד עשויים למנוע כמעט באופן מוחלט את התרחשותה של תאונת דרכים או שמא אי הקפדה על כללי התעבורה השונים. במקרה של צריכת אלכוהול, חושי הנהג נפגעים ובהתאם לכך השליטה על הכביש הרבה פחות טובה. לאור העובדה כי קיים סיכון רב לביצוע עבירות תנועה ופגיעה ממשית בביטחונם של משתמשי הכביש השונים המחוקק רואה בעבירת נהיגה בשכרות בחומרה רבה ועל כן הסנקציות בהתאם.

 

שותים ונוהגים? עורך דין תעבורה עושה לכם סדר

נהגים רבים נוטים להאמין כי אדם שיכור הוא אדם שמתנדנד, נוטה ליפול בעל עיניים אדמומיות וריח רע שנידף ממנו, אך מדובר בהנחה שגויה. רוב הנהגים אשר בוחרים לעלות על ההגה לאחר צריכת אלכוהול בטוחים במאת האחוזים כי אינם שיכורים אך מתפלאים לגלות כי הבדיקה מעידה אחרת. בדיקת שכרות מבוצעת על ידי משטרת ישראל באמצעות מכשיר הינשוף, המכשיר מודד את ריכוז כמות האלכוהול באוויר הנשוף של הנהג, ולאחר מספר רגעים  מתקבל פלט עם מד המציין את מספר אדי האלכוהול הקיימים בליטר אוויר נשוף. חשוב להבין כי קיים הבדל משמעותי בצריכת האלכוהול המותרת לאוכלוסייה המיוחדת לבין יתר הנהגים בכביש. להלן רף האלכוהול המותר לשתי קבוצות הנהגים:

אוכלוסייה מיוחדת(נהגים חדשים וצעירים, נהגי משא ורכב ציבורי) יתר אוכלוסיית הנהגים
50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. 290 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.
10 מ"ג בבדיקת דם. 50 מ"ג ב-100 מ"ל דם.

אז מה זה בעצם אומר לכם? נסביר את זה בצורה פשוטה, נהגים בקרב  האוכלוסייה המיוחדת לא יוכלו לצרוך אלכוהול כלל וכלל טרם עלייתם על ההגה מכיוון שרף האכיפה הוא נמוך ובהתאם לכך גם כוסית אלכוהול מזערית עשויה להגדיר את הנהג כשיכור לפי החוק. בעניינם של יתר אוכלוסיית הנהגים, יש צורך להבין כי ספיגת האלכוהול בגופם משתנה בהתאם לממצאים פיזיולוגיים כאלה ואחרים לרבות: משקל, גיל, מין, קצב חילוף חומרים ועוד. משמעות הדבר היא כי, נהג אחד יכול להרשות לעצמו לשתות שתי כוסות אלכוהול מבלי שייתפס כשיכור בבדיקת הינשוף ואילו חברתו לבילוי עשויה להיחשב כשיכורה גם לאחר כוסית אלכוהול אחת. לכן, אם יש ספק אין ספק! שתיתם? המתינו עם הנהיגה, הרוו את גופכם במים, הקפידו לנוח זמן מה, ורק לאחר מכן תרשו לעצמכם לנהוג.

 

האם עורך דין נהיגה בשכרות עשוי לסייע לנהג בענישה?

כאשר אדם נמצא נוהג בשכרות במכשיר הינשוף, רישיון הנהיגה שלו מוחרם באופן מיידי על ידי קצין המשטרה לפרק הזמן הנבחר(30, 60, 90, בהתאם לחומרת העבירה). הפסילה המנהלית בעניין רישיון הנהיגה היא רק הבעיה הקטנה שאמורה לעניין את הנוהגים בשכרות, לאור העובדה כי בעת הגיעם לפתחו של בית המשפט, הם חשופים לסנקציות רבות וחמורות כדוגמת שלילת הרישיון לפרק זמן ארוך(24 חודשי פסילה מינימום), חיוב מבדקים במכון הרפואי, קנסות כספיים ועוד. במקרה שכזה חשוב להסתייע בעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי נהיגה בשכרות בכדי להביא להקלה בענישה באמצעות סעיף עבירה מקל ועד לזיכוי מלא בנסיבות המתאימות.

 

עבודת עורך דין תעבורה בתיקי נהיגה בשכרות

עורך דין תעבורה אשר מיומן בטיפול בתיקי נהיגה בשכרות עשויה להטיב עם הנהג הנאשם ולהפחית את העונש ככל הניתן ואף להביא לביטול מלא במקרים המתאימים. במסגרת עבודתו של עורך הדין, מושקעים מאמצים רבים בכדי לאתר כשלים הן בהתנהלות המשטרה והן במכשיר הינשוף עצמו לרבות: אי כיול המכשיר, היעדר המתנה טרם ביצוע הבדיקה(15 דקות),  אי החלפת פיה במכשיר בין נבדק אחד לשני, אי שמירת קשר עין רציף עם הנהג, אי מתן הסברים לנהג, ביצוע בדיקה במקום שאינו מאפשר בדיקה תקינה(עשן רב מסביב) וכן הלאה. עורך דין תעבורה מיומן יבחן את כלל הראיות בתיק ובכפוף לכך יפעל בכדי לבטל את האישום המיוחס כנגד הנהג או לכל הפחות להמירו לסעיף עבירה מופחת.

 

האם עורך דין נהיגה בשכרות יכול לסייע בתיק סירוב לביצוע בדיקת ינשוף?

נהגים רבים נוטים לחשוב כי אם יסרבו לביצוע בדיקת ינשוף, הם חשופים לפחות עונשים, אך אין כך הדבר. סירוב לבדיקת ינשוף מהווה הודאה באשמה בביצוע העבירה ובהתאם לכך הנהגים צפויים להזמנה לדין בהיותם חשופים לסנקציות משמעותיות הנוגעות לעניין המשך רישיון הנהיגה שלהם. לכן אם התבקשתם בבדיקה אקראית לבצע בדיקת נשיפה, קבלו מספר טיפים מעורך דין תעבורה בעניין:

  1. הטיפ החשוב ביותר – אל תסרבו לביצוע בדיקת הנשיפה.
  2. סירוב לבדיקת הינשוף מהווה הודאה בביצוע העבירה ועל כן יזקוף לחובת הנהג כתב אישום.
  3. מבחינת המחוקק, נהג שסירב לבדיקה, נמצא ברף השכרות הגבוה ביותר.
  4. ייתכן ובביצוע בדיקת הינשוף תמצאו שיכורים ברף נמוך, מה שעשוי לסייע לעו"ד במסגרת עבודתו בבית המשפט.
  5. כתב אישום בגין נהיגה בשכרות מעמיד לעורך הדין טווח עבודה רחב אשר מאפשר לו לסייע לנהג בשלב הענישה, לעומת זאת, כתב אישום בגין סירוב מעמיד לעו"ד טווח עבודה מזערי.

לאור האמור, אנחנו ממליצים שלא לסרב לביצוע בדיקת הינשוף, מכיוון שטווח עבודתו של עורך דין תעבורה הוא מזערי, בהתאם לכך הסיכוי להביא להקלה בענישה היא מופחתת. במקרה שכזה, יצטרך עורך הדין להוכיח כי הנהג לא הבין לעומק את דבריו של השוטר ובנוסף לא הוסבר לו מהי משמעות הסירוב.

 

שירותיו של עורך דין תעבורה בתיקי נהיגה בשכרות

במדינת ישראל פקודת התעבורה היא זו שמנסחת וקובעת את כלל תקנות התעבורה והחוקים השונים בעניין תחום רישוי הרכב והנהיגה. עורך דין הבקיא ברזי חוקי התעבורה עשוי לסייע לנהגים באמצעות ייעוץ וליווי משפטי מקצועי. חשוב להבין כי הסתייעות בעורך דין תעבורה יכול להביא לביטול כתב האישום וזיכוי מאשמה במצב המקסימלי. הליך משפט תעבורתי מתנהל בזהה להליך פלילי לכל דבר ועניין, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתיק נהיגה בשכרות, נוטה המחוקק להחמיר עם נהגים אלו. לאור כך לעורכי דין תעבורה תפקיד משמעותי ביותר.

 

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן