ontheroads-fb

בדיקת כשירות רפואית לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבצע בדיקת כשירות רפואית לנהיגה, לאוכלוסייה אשר מזומנת למבדקים על ידי משרד הרישוי, רופאים מטפלים, ובתי משפט לתעבורה. לאחר ביצוע בדיקת הכשירות במכון הרפואי, ניתנת המלצה  בעניין כשירותו של הנבדק לנהיגה בטוחה למשרד הרישוי. אנו נתקלים לא מעט בנהגים אשר חווים תסכול רב, הנובע בחלקו מהמתנה ארוכה לזימון יום המבדקים, וכן עד ההחלטה בעניינם.

פסילת רישיון הנהיגה לאחר בדיקת כשירות רפואית נובעת לרוב, מהחשש לפגיעה של הנהג הן בעצמו והן בסביבתו, לכן נשאלת השאלה, באלו מקרים עשוי הנהג להיפסל? למידע נוסף בעניין מהי בדיקת הכשירות הרפואית, כיצד היא מתבצעת, ומה ניתן לעשות במקרה של שלילת הרישיון, המשיכו לקרוא.

 

בדיקת כשירות רפואית לנהיגה במרב"ד

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא יחידה מטעם משרד הבריאות העוסקת ברפואה תעבורתית. במסגרת תפקידיו של המרב"ד, ניתן לראות ביצוע בדיקת כשירות רפואית לנהיגה באמצעות מספר בדיקות שונות לרבות: הערכה פסיכולוגית, בדיקות רפואיות וכן האלה. לאחר ביצוע כל הבדיקות הנדרשות, המכון הרפואי מעביר את המלצתו בעניין כשירותו הרפואית של הנבדק לנהיגה לרשות הרישוי. בדרך כלל ניטה לראות כי משרד הרישוי יקבל את המלצת המכון הרפואי ויפעל לפיה. חשוב לזכור, מטרת בדיקת הכשירות הרפואית היא למזער ככל הניתן את תופעת תאונות הדרכים ברחבי הכבישים בישראל.

 

זומנתם לבדיקת כשירות רפואית לנהיגה? קבלו מאיתנו מספר טיפים

בעת קבלת זימון לבדיקת כשירות רפואית לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים חשוב לדעת מספר דברים מהותיים:

  • יש לשלם את האגרה טרם ההגעה למכון הרפואי.
  • יש להביא חוות דעת של רופא מומחה בעניין מצבכם הבריאותי.
  • יש להיערך היטב ליום המבדקים, לכן מומלץ להיוועץ בשירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בהתמודדות מול המרב"ד.

ליום המבדקים משמעות רבה לרישיון הנהיגה שלכם, בגין כך מומלץ שלא להקל ראש בדבר ולהגיע מוכנים ככל הניתן.

 

אילו בדיקות מבוצעות בכדי לקבוע את כשירותו הרפואית לנהיגה של הנבדק?

במסגרת בדיקת כשירות רפואית לנהיגה, מתבצעים מספר מבדקים שונים בכדי לקבל החלטה מבוססת לרבות:

מבדקים: הסבר:
מבדק פסיכולוגי במסגרת המבדק הפסיכולוגי הנבדק יצטרך לענות על שאלות במחשב כאשר רוב השאלות בודקות את אמינותו. לאחר מכן, תתקיים שיחה קצרה של מספר דקות עם פסיכולוג כאשר בשיחה זו יישאל הנבדק על אודות חייו לרבות: שנות לימוד, שירות צבאי, תעסוקה, עבירות פליליות, עבירות תנועה, ובנוסף יהיה דגש על מהי הסיבה אליה זומן הנבדק אל המכון הרפואי. מבחן זה הוא משמעותי ביותר ולכן אנו ממליצים לנבדקים, לשים לב לצורת הדיבור, לצורת הישיבה, ולטון השיחה, שמירה על רוגע במהלך השיחה היא חשובה!
מבדק פסיכומטרי שיחה עם פסיכיאטר. יש לציין כי לא כל נבדק ייאלץ לעבור שיחה מסוג זה, אלא רק אלו שזומנו מסיבות נפשיות כאלה ואחרות. נבדק שיזומן לשיחה זו יצטרך להביא עימו סיכום של בריאות הנפש, סיכום אשפוז אחרון ואת עיקרי התביעה שניהל מול ביטוח לאומי בגין פגיעתו הנפשית.
בדיקה נרקולוגית בדיקה זו מבוצעת על ידי רופא מומחה להתמכרויות בכדי לאתר האם קיימת התמכרות לסמים או לאלכוהול. הבדיקה מתבצעת בראש ובראשונה על ידי רושם ראשוני כדוגמת עיניים אדומות, ריח, תופעות לוואי, חוסר קשר עין וכן הלאה.
בדיקות רופא כלליות בבדיקות אלו יידרש הנבדק להביא עימו תוצאות של בדיקות כלליות לרבות: לחץ דם, רפלקסים, טונוס שרירים, ובנוסף התרשמותו הכללית של הרופא בהתאם לסממנים החיצוניים של הנבדק.
בדיקת אינדקטור מדובר בבדיקה אשר מעריכה את יכולת הנהג להגיב בעת הצורך. בהתאם למבחן זה, נבדק גם יכולתו של נהג תיעול אביזרים כמו בלם רכב ביד ועוד.

 

עברתם בדיקת כשירות במכון הרפואי? להלן הליך השימוע במשרד הרישוי

לאחר ביצוע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מתקבלת המלצה בעניין כשירותו הרפואית לנהיגה של הנבדק. ההמלצה מועברת למשרד הרישוי, ולאחר מכן מזומן הנבדק להליך שימוע כאשר שם נאמרת ההחלטה הסופית בעניין רישיון הנהיגה שלו. במקרה בו הוחלט לפסול לנהג את רישיונו, בדרך כלל ניטה לראות כי משך תקופת הפסילה תעמוד על 12 חודשים. הליך השימוע הוא פורמאלי בלבד מכיוון שהלכה למעשה, משרד הרישוי לא יסתור את המלצת המכון הרפואי אלא יקבל אותה ויפסוק לפיה. חשוב לדעת כי גם במקרה בו הוחלט על התליית רישיון הנהיגה שלכם אין זה סוף הפסוק, אלא ניתן לפנות לוועדת הערר ולסתור את הנסיבות של המרב"ד לעניין הפסילה.

 

אילו נהגים עשויים להיפסל לאחר בדיקת כשירותם הרפואית לנהיגה במכון הרפואי?

לאור הקטל הנוראי שמתחולל בכבישים, התעורר הצורך להילחם בתופעה באמצעות זיהוי של אי כשירות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בדרך כלל הנהגים המזומנים לבדיקות הם:

  • נהגים החולים במחלות אשר עשויות לסכן את הנהג ואת משתמשי הדרך השונים כדוגמת אפילפסיה, פרקינסון, דום נשמתי וכן הלאה.
  • נהגים אשר הורשעו בביצוע עבירת נהיגה כשבדמם אלכוהול, או אנשים(ללא קשר לנהיגה) שנמצא בדם סמים כאלה ואחרים.
  • עברייני תנועה רצידיביסטים אשר ביצעו עבירות תנועה רבות אשר זקפו לחובתם מספר רב של נקודות.
  • אנשים מבוגרים(קשישים).
  • אנשים בעלי בעיות נפשיות.
  • אנשים בעלי לקות פיזית(נכות).
  • אנשים המעוניינים להוציא רישיון לרכב ציבורי לרבות: מונית, אוטובוס וברכב למשא כבד.

 

חשיבות עורך דין תעבורה לאחר שלילת רישיון נהיגה במכון הרפואי

בעת בדיקת כשירות רפואית לנהיגה במרב"ד נבדקים מספר פרמטרים אשר ציינו אותם קודם לכן. לאחר ביצוע הבדיקות קיימות שתי אופציות:

ראשית, להורות על פסילת רישיון הנהיגה של הנבדק לפרק הזמן הנדרש, שנית, לקבוע כי קיימת כשירות רפואית לנהיגה ולהשיב לו את רישיונו. במקרה בו הוחלט לשלול את רישיון הנהיגה של הנבדק, יש צורך רב להסתייע בעורך דין תעבורה אשר מתמחה בהתמודדות מול המכון הרפואי. חשוב לזכור כי אובדן הרישיון עבור נהגים רבים הוא קשה מנשוא, חלקם מאבדים את הפרנסה שלהם, חלקם מאבדים את העצמאות שלהם וכיוצא בזה. לכן, על מנת להשיב את הזכאות להחזקת רישיון הנהיגה, מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד בכדי לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר. עורך דין תעבורה מיומן מכיר את החוקים, הנהלים והזכויות הקיימות ובכך יודע כיצד להתמודד מול ועדת הערר בצורה הטובה ביותר. את הגשת הערר יש לעשות תוך 30 ימים בלבד מיום קבלת ההחלטה לעניין התליית רישיון הנהיגה.

 

רישיונכם נשלל לאחר בדיקת כשירות רפואית לנהיגה? כך מגישים ערר

נהגים רבים נוטים לחשוב שלאחר שלילת רישיונם ידיהם כבולות, משמע שאין מה לעשות בנדון אך מדובר בהנחה מוטעית מכיוון שעורך דין תעבורה מיומן עשוי לאתר כשלים בבדיקת הכשירות הרפואית לנהיגה, ולהשיב את רישיון הנהיגה שלהם בחזרה. לאור האמור, חשוב לדעת כי לא חייב לקבל את רוע הגזירה אלא ניתן לפעול בכדי לשנותה בנסיבות מסוימות.

לכן, במקרה בו רישיון הנהיגה נשלל לאחר החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ניתן להגיש ערר תוך 30 ימים מרגע המועד בו ניתנה ההחלטה בעניין השלילה. בוועדה יושבים שלושה רופאים מומחים בבית החולים תל השומר אשר אינם דנים בנסיבות הרפואיות אלא אך ורק בעניין החלטת המכון הרפואי, לכן, טרם ההגעה לוועדה, עורך הדין ידאג לקבל חוות דעת רפואיות הסותרת את חוות הדעת שעל בסיסה התקבלה ההחלטה המכון הרפואי לעניין שלילת הרישיון. ניתן לראות כי במקרים רבים עורך דין מיומן מצליח להפוך את החלטת המרב"ד ולהשיב לנהג את רישיון הנהיגה בחזרה.

 

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן