ontheroads-fb

מחשבון תאריך לתשלום דו"ח

לא הרבה יודעים כי תחום התעבורה מתנהל כערכאה פלילית לכל דבר ועניין בהתאם לכך חשוב להבין כי קבלת דו"ח הן מסוג ברירת משפט והן מסוג הזמנה לדין, נושא עימו סנקציות כאלו ואחרות. במאמר זה נדון על דו"חות ברירת משפט בעלי קנס כספי ונקודות כדוגמת: אי ציות לתמרורים, נהיגה במהירות מופרזת, שימוש בטלפון נייד וכן הלאה. במקרה שקיבלתם דו"ח תנועה חשוב לעמוד בזמנים הנדרשים, שמא לא תוכלו לבצע כל פעולה בדו"ח לרבות: הגשת בקשה להישפט, בקשה להמרה באזהרה, בקשה לביטול הדו"ח וכן הלאה.

 

לאור האמור, אם קיבלתם דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט, עליכם לעמוד בזמנים הנדרשים ועל כן בנינו עבורכם מחשבון תאריך לתשלום דו"ח בכדי ששמא לא תפספסו את המועדים הנדרשים לצורך הטיפול בדו"ח.

איך אני יכול לברר אם רשומים על שמי דו"חות תנועה?

אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם נהגים מתבשרים ביום בהיר על חוב שרשום לחובתכם וכן עיקולים כאלו ואחרים בגין אי תשלום דו"חות תנועה. בהתאם לכך אם החלפתם כתובת מגורים או שמא הינכם חוששים כי ביצעתם עבירת תנועה כזאת או אחרת, ניתן לוודא במוקד המידע הארצי מטעם משטרת ישראל במספר הטלפון 110, שלוחה מספר 2.

מדוע חשוב לדעת מהו התאריך האחרון לתשלום דו"ח התנועה?

דו"ח ברירת משפט נושא עימו קנס כספי אשר נע בין 100 ₪ ל-1500 ₪ וכן נקודות תעבורה הנעות בין 0 ל-10 לכל היותר. מעבר לקנס הכספי המצורף בדו"ח לנקודות התעבורה עשויות להיות השלכות מהותיות על רישיון הנהיגה של הנהג הנאשם לרבות:

  • קורס נהיגה בסיסי
  • קורס נהיגה ייעודי
  • שלילה לשלושה חודשים
  • שלילה לתשעה חודשים
  • מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים
  • מבחן עיוני(תיאוריה)
  • מבחן מעשי(טסט)

בהתאם לכך חשוב לוודא מהו התאריך האחרון למועד תשלום הדו"ח ובהתאם לכך יש לפעול בהתאם. מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן בכדי לקבל הכוונה כראוי בהתאם לנסיבות.

להלן מחשבון תאריך לתשלום דו"ח לשימושכם

 

קיבלתי דו"ח תנועה, מה אני יכול לעשות?

במקרה שבדקתם במחשבון שלנו את התאריך לתשלום הדו"ח וגיליתם כי טרם חלף המועד האחרון לתשלום, חשוב שתדעו כי עומדות לפניכם מספר אפשרויות להתמודדות עימו, לרבות:

  • בקשה לביטול הדו"ח – תוך 30 ימים(החל מיום המצאת הדו"ח). חשוב לדעת כי לרוב לא תיטה המשטרה לבטל את דו"ח התנועה, אלא אם מדובר במקרה חריג שבו קיים כשל מהותי מובהק!
  • תשלום הדו"ח – תוך 90 ימים. ניתן לשלם במספר אפשרויות לרבות: באשראי דרך האתר של רשות האכיפה והגבייה, במזומן דרך סניפי בנק הדואר השונים, וכן במוקד הקולי של רשות האכיפה והגבייה במספר הטלפון 0732055000.
  • בקשה להישפט – תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח. מדובר באפשרות הטובה ביותר לצורך ההתמודדות עם הדו"ח שניצב למולכם. במקרה שכזה, יש להיוועץ עם עורך דין תעבורה ולהבטיח לעצמכם ייצוג משפטי ראוי והולם.
  • ביצוע הסבה של הדו"ח – שימו לב, עליכם לצרף בבקשה להסבה, הצהרה מטעם הנהג שביצע את העבירה המצוינת בדו"ח כאשר בהצהרה יש לכלול את הפרטים הבאים: מספר הדו"ח, תצלום של תעודת זהות ורישיון נהיגה. את ההסבה ניתן לבצע תוך 90 ימים מיום המצאת הדו"ח.
  • בקשה להמרה באזהרה – במקרה שהינכם עומדים בכל הקריטריונים ניתן להגיש את הבקשה תוך 30 ימים.

 

פעלתם בזמן הנדרש? אתם צפויים לסנקציות הבאות

חשוב להבין כי במקרה ששלחתם בקשה לרבות: בקשה לביטול הדו"ח או בקשה להמרה באזהרה, הזמנים אינם נעצרים. רק במקרה שהגשתם בקשה להישפט וקיבלתם אישור אודות בקשתכם, אכן הזמן נעצר ואינכם נדרשים לבצע כל פעולה נוספת במשך 90 הימים שעומדים לרשותכם. במקרה שחלפו 90 הימים אשר עומדים לרשותכם, הינכם צפויים לתוספת פיגורים העומדת על 50% מן גובה הקנס המקורי, זאת אומרת: אם הדו"ח שניצב למולכם עומד על 500 ₪, לאחר 90 הימים, תהיו צפויים לקנס אשר עומד על 750 ₪. שימו לב, אם לא תשלמו את הקנס עם תוספת הפיגורים, לאחר שישה חודשים, תצברו תוספת פיגורים נוספת של 5%.

 

כך ניתן לשלם את הקנס הכספי המופיע בדו"ח

במקרה שקיבלתם דו"ח תנועה מסוג ברירת משפט, ניתן לשלם את הקנס הכספי המופיע בדו"ח באמצעות הדרכים הבאות:

  • מזומן – ניתן לשלם במזומן בכל סניפי בנק הדואר בישראל בהצגת תעודה מזהה. שימו לב, אין צורך להביא עימכם את שובר התשלום.
  • אשראי – ניתן לשלם בכרטיס אשראי בשתי דרכים : הדרך הראשונה, באמצעות אתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה. בנוסף, ניתן לשלם באמצעות המוקד הקולי של מרכז הגבייה במספר הטלפון המקוצר 35592* או במספר 073-205500.

 

בדקתי את תאריך תשלום הדו"ח במחשבון, והתברר כי הדו"ח צבר תוספת פיגורים, כיצד ניתן לשלם?

בזהה לאופן תשלום הדו"ח במסגרת 90 הימים מיום המצאת הדו"ח, ניתן לשלם את הדו"ח בתוספת הפיגורים בכרטיס אשראי(דרך אתר האינטרנט), בתשלום במוזמן בכל אחד מסניפי הדואר, וכן באמצעות מענה אוטומטי במספר הטלפון : 073-2055000 וכן בחיוג המקוצר – 35592*.

טרם חלף התאריך לתשלום הדו"ח? קבלו המלצות מעורך דין תעבורה

בדקתם במחשבון שלנו את התאריך האחרון לתשלום הדו"ח? מעולה! במקרה שטרם חלפו להם 90 הימים מיום המצאת הדו"ח, קבלו מאיתנו מספר טיפים להתמודדות מול הדו"ח שניצב למולכם:

  • אל תמהרו לשלם, גשו למשרד הרישוי או לאחת מעמדות הרשיומט והנפיקו תדפיס נקודות עדכני בכדי לראות האם הנקודות המיוחסות לכם בדו"ח הנוכחי עשויות לסכן את רישיון הנהיגה שלכם.
  • בדקו האם קיימת אופציה אשר עשויה להטיב עימכם כדוגמת הגשת בקשה להמרה באזהרה, הסבת דו"ח, בקשה לביטול וכן בקשה להישפט.
  • היוועצו עם עורך דין תעבורה בעניין הדו"ח טרם תשלומו. עורך דין מקצועי ומיומן עשוי להטיב עימכם ולהביא לתוצאה טובה עבורכם.

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן