ontheroads-fb

מחשבון אחוז אלכוהול בדם BAC – מיהו השיכור?

שתיית משקאות חריפים, הפכה בשנים האחרונות לעניין חברתי לכל דבר ועניין, כיום מוגשים משקאות אלכוהולים מסוגים שונים באירועים רבים. אז נכון, הוא חוקי, הוא זמין, הוא אפילו משחרר לנו את כל החסמים הקיימים, אך יחד עם זאת כאשר נהג עולה על הכביש לאחר שתיית אלכוהול, הוא עשוי לסכן את עצמו וסביבתו בגין נהיגה שאינה בטוחה. לאור הסכנה הטמונה בנהיגה בשכרות, המחוקק רואה בביצוע עבירה זו כחמורה מאוד ועל כן הנהגים צפויים לענישה בהתאם.

יצאתם לבלות? ישבתם עם חברים או בני משפחה? במקרה בו אלכוהול היה חלק מהתמונה, חשוב לוודא כי אינכם עולים על ההגה בהיותכם שיכורים. מחשבון לבדיקת אחוז האלכוהול בדם, מהווה אינדיקציה ראשונית לידיעה בעניין הכמות המצויה בגופכם.

 

אם שותים לא נוהגים

לאלכוהול תופעות התנהגותיות משמעותיות המשפיעות על מערכת העצבים ועל אזורים במוח. בעת צריכה אלכוהול, אנו נוטים להגיב בצורה יותר איטית בגין האטת קצב התקשורת שנעשה בין התאים של המערכת בגוף. בנוסף, עוד ניתן לראות כי כושר השיפוט עשוי להיפגע ובמקביל גם היכולת התנועתית שלנו. באופן ישיר, משפיע האלכוהול על תחושת שיווי המשקל ולביצוע תנועות בלתי רצוניות.

לאור האמור, שתיית אלכוהול משפיעה משמעותית על גופנו ולכן עשויה באופן ברור להשפיע על דרך הנהיגה שלנו. כתוצאה מכך, חל איסור מוחלט לצרוך אלכוהול טרם העלייה על הכביש(בהתאם למותר בחוק).

 

בדיקת אלכוהול אקראית

יצא לכם לחזור מבילוי, או סתם נסעתם באוטו ולפתע התבקשתם לבצע בדיקת שכרות בידי שוטרים? סביר להניח שכמעט כל אחד מאיתנו בשלב כזה או אחר ביצע בדיקת נשיפון במחסום אקראי. לאור העבודה כי נהיגה בשכרות הפכה לתופעה שכיחה בישראל, חלה הגברה באכיפה מצד משטרת ישראל.

 

מי נחשב לשיכור, להלן רף האלכוהול המותר בחוק

רף האלכוהול המותר בחוק מתחלק לשתי קבוצות:

  1. הקבוצה הראשונה מתייחסת לאוכלוסייה המיוחדת(נהגים חדשים וצעירים, נהגי משא כבד, רכב ציבורי). עבור נהגים אלו, רף האלכוהול המותר בחוק לא יעלה על 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף.
  2. הקבוצה השנייה מתייחסת ליתר הנהגים השונים, כאשר לגביהם רף האכיפה עומד על 240 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף(בהתאם לפסיקת בית המשפט, האכיפה מתבצעת מעל 290 מיקרוגרם).

לאור האמור, נהגים המשתייכים לקבוצת האוכלוסייה המיוחדות, לא יוכלו לצרוך אלכוהול כלל טרם עלייתם על ההגה. לעומת זאת, יתר הנהגים יוכלו לצרוך אלכוהול במתינות(בהתאם למספר סממנים) ולעלות על ההגה ללא כל סכנה בביצוע עבירת נהיגה בשכרות.

 

מדוע יש לנו צורך בשימוש מחשבון האלכוהול?

מה אומר לכם המספר 290 מיקרוגרם? האם מישהו יכול לאמוד את המספר הזה בכמות כוסות וודקה או יין? התשובה היא חד משמעית, לא. חשוב להבין כי, חוסר היכולת לאמוד את סך המיקרוגרם בכמות כוסות אלכוהול נובע מהעבודה כי כל אדם שונה מחברו במספר רב של פרמטרים לרבות:

  • גיל(צעיר אל מול מבוגר)
  • מין(נקבה אל מול זכר)
  • גובה(נמוך אל מול גבוה)
  • קצב חילוף חומרים(מהיר אל מול איטי)
  • משקל(תת משקל, משקל תקין, משקל יתר)

השפעת האלכוהול מתפוגגת באופן מוחלט לאחר פירוקו בכבד על ידי פעילות האנזים. נתון זה מהותי לנו בכדי להבין כי, לכל אדם פרק זמן הפירוק שלו, המשמעות בפועל היא, שאדם אחד יכול לצרוך 2 כוסות אלכוהול ולא ייחשב כשיכור בפני החוק, ואילו חברו עשוי לצרוך כמות זהה וייחשב כשיכור ברף גבוה. הפירוק משתנה בהתאם לפרמטרים שצוינו לעיל ובנוסף קיימים עוד פרמטרים נוספים כמו למשל: האם האדם הרווה את גופו במים טרם צריכת האלכוהול או לאחר מכן? האם הוא אכל מזון שומני? האם הקיבה הייתה ריקה? כל אלו ועוד, עשויים להשפיע על כמות המדידה.

לאור האמור, בעת הזנת הפרמטרים המתבקשים במחשבון אחוז האלכוהול בדם, יקבל הנהג אינדיקציה ראשונית בעניין מצב האלכוהול בגופו. מחשבון האלכוהול עשוי להציל נהגים מלסכן את עצמם ואת משתמשי הדרך השונים, בכך שהוא מציג בפניהם תוצאה שלפיה הם נחשבים כשיכורים.

 

האם ניתן להסתמך על תוצאת מחשבון האלכוהול?

מחשבון האלכוהול מציג בפניכם חישוב משוכר לריכוז האלכוהול הקיים בדם שלכם(BAC), וזאת באמצעות הזנת כל הנתונים הנדרשים לרבות: מין, גיל, משקל, סוג המשקה וכמות הצריכה), אך יחד עם זאת, קיימים גורמים פיזיולוגיים נוספים אשר עשויים להשפיע על מאזן האלכוהול כמו למשל: קצב פירוק החומרים בגוף, מבנה גנטי, מצב בריאותי, סוג מזון שנצרך לפני שתיית האלכוהול וכן הלאה. לאור כך, לא ניתן להסתמך באופן מוחלט על תוצאת מחשבון האלכוהול ולכן הסתמכו על עצמכם בלבד, שתיתם? תנו לאחר לנהוג במקומכם, נהיגה בשכרות עשויה להוביל לתוצאות הרות אסון ועל כן אנחנו מדגישים כי אין להסתמך על תוצאת המחשבון טרם העלייה לכביש.

 

קיבלתם תשובה במחשבון האלכוהול שאינכם כשירים לנהיגה?

במקרה בו הזנתם את הפרטים הנדרשים במחשבון האלכוהול וקיבלתם תוצאה שהינכם שיכורים, קבלו מאיתנו  מספר טיפים שעשויים להציל אותכם מנהיגה מסוכנת ומכתב אישום חמור:

  • אל תעלו על ההגה! מרגע הכנסת המפתח בסוויץ' אתם מבצעים עבירת נהיגה בשכרות.
  • הקפידו להרוות את גופכם בכמות מים רבה.
  • יש לאכול מזון שומני לצורך ספיגת האלכוהול בצורה טובה ומהירה יותר.
  • המתינו מספר שעות טרם עלייתכם על ההגה.
  • בחרתם לבלות ולשתות? יש למנות נהג תורן טרם הבילוי.
  • אם בכל זאת נדרשתם בביצוע בדיקת ינשוף, אל תסרבו! סירוב לבדיקה משתווה להודאה בביצוע העבירה וברף הגבוה ביותר של שכרות.

זכרו, אם יש ספק אין ספק! שתיתם? הימנעו מנהיגה בכל דרך! כיום יש שירות מוניות ואוטובוסים בשעות הלילה כמעט בכל האזורים ברחבי הארץ.

 

נתפסתם נוהגים בשכרות? הסתייעו בעורך דין תעבורה

אם נמצאתם שיכורים בבדיקת הינשוף, אתם צפויים לקבלת כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה חמורה. נהגים רבים בוחרים לקבל את רוע הגזירה מתוך מחשבה שלא ניתן לסייע להם, וכתוצאה מכתב האישום נפסל רישיונם לפרק הזמן הנדרש בחוק(24 חודשי פסילה). מדובר בהנחה מוטעית מכיוון שתמיד ניתן לסייע בדרך כזאת או אחרת. עורך דין תעבורה המיומן בתיקי נהיגה בשכרות, יש בידיו את כל הידע והכלים להתמודדות בצורה הטובה ביותר אשר עשויה להטיב עם הנאשם בהתאם לנסיבות. במסגרת עבודתו של עו"ד, חל מאמץ רב בניסיון לאתר כשלים מהותיים בראיות התביעה הנוגעות הן לתפקודם של השוטרים בשטח  והן לתפעול מכשיר הינשוף. איתור כשלים שכאלו, עשוי להביא להקלה בענישה ואף לזיכוי מלא בהתאם לנסיבות, לכן אנו ממליצים שלא להשלים עם הענישה החמורה, אלא להתמודד עימה בסיועו של עורך דין תעבורה.

 

מספר כוסות / בקבוקים כמות משקה אחוז אלכוהול במשקה * האחוזים המצויינים לעיל הינם ממוצעים. ישנם משקאות שונים מכל סוג, עם אחוזי אלכוהול שונים במעט.
מספר כוסות / בקבוקים כמות משקה אחוז אלכוהול במשקה
מספר כוסות / בקבוקים כמות משקה אחוז אלכוהול במשקה
משקל גוף בק"ג מין (ביולוגי) שעות מאז שתיה אחרונה

רמת אלכוהול בדם:

 

 

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן