ontheroads-fb

עורך דין מהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לאחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר במדינת ישראל. בשנים האחרונות, משטרת ישראל השקיעה מאמצים רבים בכדי לאכוף את עבירת המהירות המופרזת וזאת על ידי שימוש במספר מכשירי אכיפה שונים לרבות, מצלמות א'3, דבורה, מולטנובה וממל"ז. אדם שמהירות נסיעתו עולה על המותר בחוק, מבצע עבירת תנועה חמורה לאור הסכנה הטמונה בה הן לנהג עצמו והן למשתמשי הכביש השונים, ועל כן הענישה בגינה היא בהתאם. לאור חומרת העבירה, יש צורך להסתייע בעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי נהיגה במהירות מופרזת, בכדי לקבל את ההגנה המשפטית המקסימאלית.

במאמר זה נציג בפניכם את דרגות החומרה של עבירת מהירות מופרזת, הצורך בהיוועצות עם עורך דין תעבורה, ומהם העונשים בגין עבירה זו.

 

להאזנה למאמר לחצו כאן:

 

מהי נהיגה במהירות מופרזת?

מהירות מופרזת, מתייחסת לעניין מהירות נסיעתו של הנהג בכלי תחבורה, בצורה העולה על המותר בהתאם לתוואי הכביש הנוכחי. בהתאם לנתוניה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אחד הגורמים העיקריים להתרחשות תאונת דרכים הוא נהיגה במהירות מופרזת. נהג שמהירות נסיעתו בטווח התקין והחוקי, מאפשרת לו מרווח תגובה רחב ובעת הצורך ביצוע של בלימת פתע בכדי למנוע תאונת דרכים, לאור כך, קיימת החמרה בענישה עם נהגים שמהירות נסיעתם עולה על המותר.

 

מהן דרגות עבירת נהיגה במהירות מופרזת?

נהיגה במהירות מופרזת תלויה בשני גורמים עיקריים:

הגורם הראשון מתייחס לדרך בה בוצעה העבירה – האם העבירה התרחשה בדרך עירונית או בדרך בין עירונית.

הגורם השני מתייחס למהירות נסיעתו של הרכב – קיימות ארבע דרגות חומרה שלפיהן נקבעת הענישה בהתאם.

נסעתם במהירות מופרזת? בכדי להבין בפני מה אתם צפויים, עשינו לכם סדר בדבר, להלן טבלאות המהירות:

עבירת מהירות מופרזת בדרך עירונית(מהירות מותרת 50 קמ"ש)

מהירות הנסיעה: הסנקציות בגין ביצוע העבירה:
נהיגה במהירות של עד 20 קמ"ש מעל המותר. 250 ₪, ללא רישום נקודות.
נהיגה במהירות שנעה בין 21 קמ"ש ל-30 קמ"ש, מעל המותר. 750 ₪, בצירוף של 8 נקודות חובה.
נהיגה במהירות שטווח הנסיעה בה נע בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המותר. 1500 ₪, בצירוף של 10 נקודות חובה.
נהיגה במהירות העולה על 41 קמ"ש מעל המותר. הזמנה לדין ורישום של 10 נקודות חובה. הנהג צפוי לשלילת רישיונו לתקופה שנעה בין שנה אחת לשלוש.

עבירת מהירות מופרזת בדרך בין עירונית(מהירות מותרת 80 קמ"ש)

מהירות הנסיעה: הסנקציות בגין ביצוע העבירה:
נהיגה במהירות של מקסימם 25 קמ"ש מעל המותר. 250 ₪, ללא נקודות.
מהירות נסיעה שנעה בין 26 קמ"ש ל-40 קמ"ש, מעל המותר בחוק. 750 ₪, ורישום של 8 נקודות חובה למרשם התעבורתי של הנהג.
מהירות נסיעה בטווח של 41 ל-50 קמ"ש מעל המותר. 1500 ₪, ורישום של 10 נקודות חובה.
נהיגה במהירות נסיעה העולה על 51 קמ"ש מעל המותר. הזמנה לדין, בצירוף של 10 נקודות חובה. שימו לב, בהגיעו של הנהג לביהמ"ש הוא חשוף לפסילת רישיון הנהיגה שלו לפרק זמן שנע בין שנה לשלוש שנים.

 

קיבלתם דו"ח ברירת משפט בגין נסיעה במהירות מופרזת? חשוב שתדעו

דו"ח ברירת משפט עשוי להכיל קנס כספי בלבד או שמא קנס כספי בצירוף של נקודות חובה(8/10 בהתאם לעבירה שהתרחשה). בהתאם לכך רשאי הנהג לבצע ארבע פעולות אפשריות:

1.      תשלום הדו"ח.

2.      הגשת בקשה להמרת הדו"ח לאזהרה(לא תקף בעבירת מהירות בעלת קנס של 1500 ₪).

3.      הגשת בקשה לביטול הדו"ח.

4.      הגשת בקשה להישפט.

מתלבטים מהי האפשרות הנכונה ביותר עבורכם? נעשה לכם מעט סדר באמצעות הסבר על כל אחת מן האפשרויות שצוינו זה עתה. תשלום הדו"ח, משתווה להודאה באשמה בביצוע העבירה, ולכן מרגע התשלום לא ניתן לעשות דבר בעניין הדו"ח והסנקציות שבגינו. הגשת בקשה להמרת דו"ח באזהרה או הגשת בקשה לביטול הדו"ח, לא עוצרים את הזמן הנדרש לתשלום הדו"ח, ויחד עם זאת אינם מונעים מן הנהג לבצע פעולות נוספות בעניין הדו"ח, לכן גם במקרה בו קיבל הנהג סירוב בעניין בקשתו הוא רשאי לבחור בשתי החלופות הנותרות(תשלום או משפט). נהג שבוחר להגיש בקשה להישפט צריך לדעת כי הוא חשוף להקלה בענישה אך גם להחמרה בהתאם לנסיבות.

 

האם טענת ההתיישנות קיימת גם בעבירת מהירות מופרזת?

כאשר מדובר בעבירת מהירות מצולמת, משטרת ישראל צריכה להנפיק דו"ח ולשלוח אותו בדואר תוך ארבעה חודשים בלבד מיום ביצוע העבירה, לאחר זמן זה, העבירה מאבדת מתוקפה. במקרה בו מבצע העבירה(הנהג) הוא לא בעל הרכב, תקופת ההתיישנות תעמוד על שנה. יש לציין כי, במקרה שבית המשפט יקבל את טענותיו של בעל הרכב בעניין כך שאינו ביצע את העבירה המיוחסת, תקופת ההתיישנות תהיה למשך שנתיים מיום ביצוע העבירה.

 

כיצד עורך דין תעבורה יכול לסייע לנהגים בהתמודדות מול דו"ח תנועה בגין מהירות מופרזת?

בכדי להבין כיצד עורך דין תעבורה עשוי לסייע לנהגים בהתמודדות מול דו"ח מהירות מופרזת, יש לציין מהם המכשירים שבאמצעותם אוכפת המשטרה את עבירת המהירות. להן מכשירי האכיפה:

1.      מצלמות אוטומטיות המכונות א'3.

2.      דבורה – מכשיר בעל 2 אנטנות המונחות על גג ניידת המשטרה.

3.      ממל"ז – מד מהירות לייזר, המשדר קרני לייזר לעבר הרכב החשוד.

4.      מולטנובה – מצלמת מד מהירות אלקטרונית.

בעת קבלת דו"ח מסוג הזמנה לדין, ללא חשיבות לסוג מכשיר האכיפה, על הנהג להסתייע בעורך דין תעבורה המתמחה בתיקי מהירות, לאור הסנקציות המשמעותיות אליהן הוא חשוף. יחד עם זאת, גם בעת קבלת דו"ח מסוג ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי ונקודות עשויות להינקט סנקציות מסוג אמצעי תיקון מטעם משרד הרישוי לרבות: קורסי נהיגה, מבחן עיוני, מבחן מעשי, שלילה ומבדקים במרב"ד, לכן טרם תשלום הדו"ח מומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום בכדי שזה יבחן עבורכם את כלל הראיות וינסה לאתר כשלים(אם ישנם) שעומדים בבסיס האישום. עורך דין מיומן יכול לסייע לנהג הנאשם החל מקבלת הסדר טיעון מקל ועד לזיכוי מלא מן האשמה בהתאם לנסיבות.

 

האם עורך דין תעבורה יכול לסייע בתיק מהירות מופרזת שנמדד בממל"ז?

כפי שצוין קודם לכן, מכשיר הממל"ז מודד את המהירות באמצעות קרני לייזר שנשלחות לעבר הרכב, המכשיר מופעל ללא מצלמה, מה שיוצר בקרב ציבור הנהגים חוסר אמינות. בהגיעו של הנהג לביהמ"ש, בכדי להרשיע אותו בביצוע העבירה על התביעה להוכיח את התקיימותם של כל הנהלים וההנחיות לרבות:

·         מרחק המדידה(המרחק בין המכשיר לרכב).

·         מה היו תנאי מזג האוויר בעת המדידה.

·         האם המכשיר כויל בזמנים הנדרשים.

·         מיומנות השוטר בהפעלת המכשיר.

עורך דין מיומן, ידע להציג את כלל הכשלים בראיות התביעה, בכדי לנסות ולהביא להקלה בענישה באמצעות קבלת הסדר מקל ואף זיכוי מלא של הנהג.

 

כיצד יכול עורך דין מהירות מופרזת לסייע בדו"ח מהירות שנמדד באמצעות מכשיר הדבורה?

עורך דין תעבורה הבקיא ברזי הדינים והחוקים השונים, ידע לתקוף את נקודות החולשה של מכשיר הדבורה למשל: תנאי מזג האוויר באזור המדידה, תנאי הסביבה(האם היו עוד רכבים בכביש בסמוך לרכב הנמדד), בדיקת קווי מתח חשמל ומסילות רכבות בכדי לראות האם הייתה השפעה על המדידה. כל אלו ועוד, עשויים להטיב עם הנהג במקרה של כשלים מהותיים.

כיצד בוחרים עורך דין מהירות מופרזת לטיפול בתיק שלכם?

בכדי לבחור בצורה הנכונה ביותר עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי מהירות מופרזת, יש לשים לב למספר דגשים:

1.      המלצות ממכרים.

2.      תחושה אישית לאחר מפגש פרונטלי/שיחת טלפון.

3.      הצלחות של עו"ד בתיקים הזהים לשלכם.

לבחירת עורך דין תעבורה עשויות להיות השלכות רבות ומהותיות. עורך דין מקצועי הבקיא בתחום עשוי להטיב עם הנהג במעמד הענישה החל משינוי סעיף העבירה לסעיף מקל ועד לזיכוי מלא של הנהג מן האשמה המיוחסת לו.

 

 

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן