ontheroads-fb

זיוף פציעה בתאונת דרכים

"הוא משקר, לא קרה לו כלום", "הוא בכלל לא נפצע", "הוא סתם נסע באמבולנס", נשמע לכם מוכר? סביר להניח שכל נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים, אמר או שמע את המשפטים הללו. קשה להאמין שאנשים יזייפו פציעה בתאונת דרכים בכדי לקבל פיצויים כספיים בגין נזקי גוף, אך הסיטואציות האלו אכן קורות במציאות היומיומית.

זיוף פציעה בתאונת דרכים עשוי לסבך את הנהג הפוגע וכך גם את חברת הביטוח, מכיוון שהם ייאלצו לשאת באחריות התאונה, הן בפן הפלילי והן בפן הכספי, בגין הפציעה של הנפגע בתאונת הדרכים. במאמר זה נדון על תופעת זיוף פציעה לאחר תאונה בכדי לקבל כספי פיצויים, מהי הענישה בגין כך וכיצד הנהגים המעורבים יכולים להגן על עצמם בצורה הטובה ביותר מבחינה משפטית.

 

מגמת זיופי פציעות בגין תאונות דרכים

אנשים רבים נוטים לחשוב כי אם יזייפו פציעה כזאת או אחרת לאחר תאונת דרכים, הם יהיו זכאים לפיצויים כספיים גבוהים יותר, אך אינם לוקחים בחשבון את הסכנות הכרוכות בדבר. חשוב להבין כי זיוף פציעה הוא מעשה פלילי לכל דבר ועניין ולכן בהתאם לכך קיימת ענישה מחמירה לרבות: מאסר בפועל.

 

כיצד ניתן למנוע זיוף פציעה בתאונת דרכים?

מעורבים בתאונת דרכים? על מנת למזער ככל הניתן את האפשרות לזיוף פציעה בתיקי תביעות תאונות דרכים, הקפידו לבצע את הדברים הבאים:

  • תיעוד זירת התאונה.
  • צלמו את הרכבים המעורבים(תמונות / וידיאו).
  • במקרה שקיימים עדי ראייה מקום, רשמו את פרטיהם ומספר הטלפון שלהם.

כל פרט שעשוי לסייע לכם בהמשך הדרך הוא רצוי ואף הכרחי. בנוסף, הקפידו להיוועץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים בכדי לקבל את הליווי הראוי והמקצועי ביותר בהתאם לנסיבות שלכם.

 

זיוף פציעה בתאונות דרכים, באילו מצבים?

ניתן לראות כי קיימים שני סוגים של זיופים בתאונות דרכים לרבות:

  1. מקרה בו אדם משתחל באופן מכוון לתאונת דרכים(מביים אותה) מתוך מטרה להציג מצג שווא לעניין פציעתו החמורה בעת תביעתו של הנהג.
  2. מקרה בו אכן התרחשה תאונת דרכים, אך המעורבים בתאונה מחמירים את מצבם על ידי מצג שווא לרבות: התלוננות על כאבי גב וצוואר קשים, התפנות באמבולנס ועוד.

חשוב לדעת כי במקרים שכאלו, הנהג הפוגע עשוי לעמוד בסיטואציה לא פשוטה, ולהחמרה בענישה במעמד הדיון בעניין התאונה. בנוסף, ניתן לראות כי גם חברות הביטוח נפגעות מזיופי פציעה בגין תאונות דרכים וזאת כאשר הלקוחות מנסים להוציא סכומי פיצויים גבוהים בגין פציעות שמעולם לא התרחשו, או שמא פיצויים בסדר גודל שאינו תואם את הפציעה האמיתית.

 

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

בהתאם לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים(פלת"ד), נקבע כי כל אדם שנפגע מהתאונה, יהיה זכאי לקבלת פיצויים מטעם חברת הביטוח של הרכב. זאת אומרת, אין כל צורך להוכיח אשמה בכדי להיות זכאים לפיצויים כספיים.

הפיצויים ניתנים בגין נזקי גוף, מכיוון שפגיעה שכזו עשויה לגרור עימה הוצאות כספיות גבוהות לרבות: תשלום על טיפולים רפואיים, טיפולים נפשיים, עזרה מצד שלישי, התאמת הבית במקרה של נכות, אובדן השתכרות, וכן הלאה. לאור האמור, קיימת חשיבות רבה לקבלת פיצויים אלו בחייו של הנפגע.

 

מהו היחס של חוק הפלת"ד לזיופי פציעות בתאונת דרכים?

לצערנו הרב, תאונות דרכים במדינת ישראל נהפכו לתופעה שכיחה ומצערת, בהתאם לכך הוחלט לחוקק את חוק הפלת"ד(פיצויים לנפגעי תאונות דרכים) בכדי לאפשר לנפגעים קבלת פיצויים במסלול מהיר, בכדי לאפשר להם להשתקם בצורה הטובה ביותר.

יחד עם זאת, ניתן לראות כי זיוף פציעה בתאונת דרכים היא עבירה פלילית, ולכן קיימת ענישה מחמירה הן מצד חברות הביטוח והן מצד בתי המשפט לתעבורה.

 

כיצד מבצעים המעורבים בתאונות דרכים זיופי פציעות?

לאור העובדה כי זיוף פציעה בגין תאונת דרכים היא עבירה פלילית אשר נושאת עימה סנקציות רבות החל מקנס כספי ועד למאסר בפועל, יש חשיבות לאופייה של העבירה וכך גם לחומרתה לרבות: במקרה בו אדם תבע את חברת הביטוח שלך בכדי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף ובגין כך זייף מסמך רפואי בעניין פציעתו, או שמא העמיד פנים שהוא פצוע בצורה שאינה הולמת את חומרת הפציעה האמיתית(אם ישנה) הן מול הרופא והן מול בית המשפט.

במהלך השנים אנו נתקלים בעוד סיטואציות רבות של זיופי פציעות בתאונת דרכים ועל כן כל הנאמר לעיל מהווה רק חלק מזערי מן התמונה המלאה.

 

אם יש ברשותי ביטוח חובה, מדוע זיוף פציעה של אדם בתאונה, עשוי להשפיע עלי?

תאונת דרכים עשויה להתרחש בשני מצבים:

  1. תאונת דרכים עם הולך רגל.
  2. תאונת דרכים עם רכב

קיימת חשיבות מרבית בהבנה, כיצד מתבצעת תביעת פיצויים בגין נזקי גוף כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים. ראשית, בתאונת דרכים עם שני רכבים, הנפגעים זכאים לתבוע פיצויים מחברת הביטוח אשר מבטחת את רכבם. שנית, במקרה של תאונת דרכים עם הולך רגל, על הולך הרגל לתבוע פיצויים מחברת הביטוח של הנהג. חשוב להבין כי בעת הגשת תביעת פיצויים בגין התרחשות התאונה, הנהג הפוגע לא נושא כלל בחבות פלילית, אך אם יחליט הנפגע לתבוע את הנהג באפיק נזיקי והמדינה אכן תמצא לנכון להאשים את הנהג הפוגע בפלילים, גובה הפיצויים שהנהג יתבקש לשלם עשויים להיות גבוהים. במקרים שכאלו, זיוף פציעה בתאונת הדרכים עשויה להשפיע בצורה מהותית על חייו של הנהג הנאשם וכך גם על עתידו כנהג.

 

 חשיבות ייצוג משפטי בידי עורך דין המתמחה בתאונות דרכים

באופן כללי, יש לציין כי דיני התעבורה לרבות פיצויים בגין תאונת דרכים הם לרוב מסועפים ומסובכים ועל כן קיימת חשיבות מרבית בהסתייעות בידי עורך דין המתמחה בתחום התעבורה. בענייננו, תאונת דרכים בפני עצמה היא אירוע טראומתי הן לנפגע והן לפוגע, מה שעשוי להשליך על ההתנהלות של הצדדים. בכדי להבטיח הגנה מקסימאלית בהתאם לנסיבות, רצוי ואף הכרחי להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום תאונות הדרכים ופיצויים.

אנו נתקלים לא מעט במקרים בהם אנשים מתלבטים האם לשכור את שירותיו של עורך הדין, לאור העלות הכספית. במקרה דנן, יש לציין כי עלויות אלו עשויות להתגמד בהשוואה לסכום הפיצויים אותם יאלץ הנפגע לשלם אם יחליט הנפגע לתבוע אותו באפיק הנזיקי. בכדי למנוע סיטואציה שכזאת, שירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי תאונות דרכים, עשוי למנוע מן הנהג לעמוד למשפט פלילי.

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן