ontheroads-fb

מתי צריך עורך דין תעבורה?

דיני התעבורה במדינת ישראל מוסדרים בפקודת התעבורה, כאשר מטרתם העיקרית היא להגדיר את חוקי הנהיגה, ואת סמכויות האכיפה הרלוונטיות. כיום, בתי המשפט לתעבורה דנים במעל למאה אלף תיקים בשנה אחת, כאשר דרגת חומרתם נעה בין עבירות קלות אשר מסתכמות בקנס כספי נמוך לבין כתבי אישום חמורים אשר עשויים להוביל למאסר בפועל. לאור העובדה כי מדובר בתחום משפטי רחב היקף, קיימת חשיבות מרבית לקבלת ייצוג בידי עורך דין תעבורה, על מנת שיהיה ניתן להביא להקלה בענישה ועד לזיכוי מלא.

מתי  יש צורך בעו"ד תעבורה? כיצד באה לידי ביטוי עבודתו בתיקים השונים? כל אלו ועוד, בהמשך המאמר.

 

עבירות תנועה

כפי שצוין בהקדמה, הסנקציות הניתנות לנהגים בגין עבירות תנועה, נעות על ספקטרום רחב אשר משתנות בהתאם לחומרת העבירה והתוצאה שהתקבלה. בעוד שעבירות מסוימות עשויות להסתכם בקנס כספי מזערי, חלקן יכולות לכלוא את הנהג למשך מספר שנים בבית סוהר. יחד עם זאת, ניתן לראות כי עורך דין תעבורה מיומן, יכול להקטין לנהג הנאשם את העונש באופן משמעותי, החל מהקלה בענישה ועד לזיכוי מלא במקרה שניתן. עו"ד מקצועי הבקיא בדיני התעבורה, יידע להצביע על כשלים ומחדלים שבוצעו הן בפעולות המשטרה והן בגורמים אחרים.

חשוב להבין, ההבדל המהותי ביותר בין ייצוג משפטי בסיסי לעומת ייצוג משפטי של עו"ד המתמחה בתחום התעבורה הוא קריטי במידת ההשפעה על העונש שעשוי להינתן לנהג. במילים אחרות, האם הייתם הולכים לרופא המתמחה בבעיה הקיימת לכם, או שמא מסתפקים בדעתו של רופא המשפחה? כך בדיוק במקרה זה. מכיוון שתחום התעבורה הוא תחום רחב ומסועף יחדיו, יש חשיבות להסתייע בעו"ד שתחום עיסוקו היחיד הוא תעבורה.

 

מתי נדרש עורך דין דיני תעבורה?

עורך דין תעבורה מנוסה ומיומן מטפל בקשת  נרחבת של עבירות תנועה. חלק מן העבירות יהיו בעלות קנס כספי נמוך, ואילו אחרות יהיו מלוות בנקודות תעבורה, אשר עשויות להשפיע של שלילת רישיון הנהיגה וכן עונש מאסר בפועל. במקרים שכאלו ישנה חשיבות גדולה לקבל ייצוג משפטי הולם על מנת להביא להקלה בענישה על ידי הסדר מקל ועד לביטול כתב האישום.

 

האם ישנם מקרים בהם חייב ייצוג של עורך דין תעבורה?

באופן כללי, כאשר אנחנו חשופים לסיטואציה משפטית יש צורך לקבל ייעוץ משפטי הולם, אך בכל הנוגע לעבירות תנועה, יש חשיבות גדולה להבחין בין מומלץ לבין הכרחי! במקרה בו קיבלתם דו"ח ברירת משפט הנושא עימו קנס כספי נמוך בשל ביצע עבירת תנועה קלה כמו למשל: אי חגירת חגורת בטיחות, ציפוי שמשת רכב או חנייה במקום אסור, טוב יהיה אם בכל מקרה תיוועצו עם עורך דין תעבורה טרם תשלום הדו"ח, אך חשוב לדעת כי לא ייגרם לכם נזק גם אם לא תעשו זאת.

לאור האמור, כאשר מדובר בעבירות הנושאות עימן עונשים משמעותיים לרבות: שלילת רישיון נהיגה, מאסר על תנאי, מאסר בפועל וכ"ו, הינכם מוכרחים לקבל ייצוג משפטי בידי עורך דין עבורה הבקיא בתחום.

 

באילו עבירות תנועה יש צורך בעורך דין תעבורה?

עבירות תנועה אשר נושאות עימן הזמנה לדין, עשויות להיות משמעותיות לנהג בעתיד. בסמכותו של בית המשפט לפסול לנהגים אלו את רישיון הנהיגה שלהם לפרק זמן ארוך, וחמור מזאת, בעבירות תנועה טרגיות כמו הריגה או גרימת מוות ברשלנות, בית המשפט רשאי לפסוק על הנאשם מאסר בפועל לפרק זמן ממושך בהתאם לנסיבות. במקרים אלו, הנהגים מוכרחים להיות מיוצגים על ידי עורך דין תעבורה מיומן, בכדי לנסות ולהביא למחיקת כתב האישום או לכל הפחות להקלה בענישה.

בכדי להבין אילו עבירות תנועה נחשבות לחמורות, נביא לפניכם מספר דוגמאות:

  • נהיגה בשכרות (סמים/אלכוהול)
  • נהיגה בזמן שלילה
  • אי ציות לרמזור אדום
  • עקיפה מסוכנת
  • נסיעה במהירות מופרזת
  • אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חציה
  • חציית מסילת רכבת
  • תאונת פגע וברח

יש לציין כי היכרות עם עבירות התנועה החמורות, עשויה ללמד את הנהגים על האופן בו מתייחס המחוקק לנהגים אלו בהגיעם לביהמ"ש לתעבורה. לאור התאונות הרבות המתרחשות ברחבי הכבישים, מטרת המחוקק היא להחמיר את הענישה עם נהגים אלו בכדי לנסות ליצור מצב של הרתעה בקרב הציבור.

חשיבות עורך דין תעבורה בגין נקודות חובה ממשרד הרישוי

נהג שביצע עבירות תנועה שזקפו לחובתו נקודות חובה, עשוי להיות צפוי לסנקציות נרחבות ממשרד הרישוי, לרבות:

  1. ביצוע מבחן עיוני (תיאוריה)
  2. ביצוע מבחן מעשי (טסט)
  3. ביצוע קורסי נהיגה (ייעודי + בסיסי)
  4. שלילת רישיון נהיגה לזמנים המוגדרים
  5. מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לאור העובדה כי קיימת חשיבות מרבית לנקודות התעבורה, ייצוג משפטי על ידי עורך דין תעבורה הבקיא בתחום הוא חיוני ואף הכרחי. אנו נתקלים לא מעט בנהגים שאינם מבינים את המשמעות של הנקודות העומדות לחובתם, ועל כן לא מרגישים צורך להסתייע בעזרתו של עו"ד תעבורה וחבל. לאור העובדה כי לצבירת הנקודות משמעות רבה על רישיון הנהיגה של הנהג, יש חשיבות יתרה לבדוק מה ניתן לעשות בכדי למנוע את רוע הגזירה. זכרו, מלבד הטרחה של ההגעה לקורסי נהיגה והפסדת ימי שעות עבודה, נהגים שצברו לחובתם 36 נקודות יהיו מחויבים להפקיד את רישיון הנהיגה שלהם לשלושה חודשים! מה שמונע מהם להתנייד בחיי היומיום שלהם כבשגרה. לכן, הקפידו לא לשלם את הקנס במהירות, אלא בדקו טרם לכן את מצב הנקודות העדכני הקיים לחובתכם.

 

נדרשים בסיוע משפטי? עלות שכר הטרחה של עורך דין תעבורה

טרם נדון על התשלום, נתאר לכם את ההליך אותו אתם צפויים לעבור החל מהשלב הראשון של היכרות עם עורך הדין, ועד לשלב האחרון בתיק שלכם.

ראשית, בעת קבלת הדו"ח בידיו של עורך דין תעבורה, נדרש עו"ד לבדוק את תקינות הדו"ח בכדי לנסות ולאתר כשלים החל משלב זה. שנית, אם קיבלתי דו"ח ברירת משפט בעל קנס כספי בלבד, עורך הדין יגיש בקשה להישפט, לעומת זאת אם קיבלתם הזמנה לדין, אין צורך להגיש בקשה זו, אלא נעבור לשלב הבא בעניין בקשה לעיון בחומרי חקירה. לאחר שעו"ד בחן את דו"ח התנועה ואת חומרי החקירה יחדיו, יגיע עורך הדין לדיון בבית משפט כאשר מטרתו העיקרית היא להביא לנהג הנאשם אחת משתי החלופות הבאות:

  1. הקלה בענישה באמצעות שינוי סעיף העבירה המיוחס
  2. זיכוי מלא מן האשמה בתיק

עורך הדין ינהל "משא ומתן" עם התביעה (מדינת ישראל) ויציג בפניהם פגמים בראיות אשר עשויים להוביל לחלופות שציינו זה עתה. במקרה שעו"ד לא יהיה מסופק מההצעה שקיבל מהתביעה, ידרוש ללכת לשלב דיון ההוכחות. הסבר זה נועד בכדי להעביר לכם הנהגים כמה רבה היא עבודתו של עורך דין לתעבורה, וכמה היא משמעותית לחייכם בהתמודדות לא פשוטה שכזו. לאור האמור, כפי שצוין הליך זה כולל – פגישות, דיונים, התייעצויות כאלה ואחרות ועוד, לכן תהיה השפעה ישירה על ההוצאות הכלכליות. שכר הטרחה של עורך דין תעבורה כמובן משתנה מעורך דין אחד לאחר, בהתאם לניסיון, למקצועיות, ולסממנים נוספים. בנימה אישית, בדקו היטב מי עו"ד שעומד לפניכם, ורק לאחר בדיקה מקיפה בעניין מקצועיותו, שכרו את שירותיו.

 

חשיבות עורך דין תעבורה בגרימת מוות ברשלנות

כפי שצוין במאמר, קיימת חשיבות מרבית בסיוע על ידי עורך דין תעבורה כאשר הנהג הנאשם חשוף לעונש מאסר בפועל. חשוב לזכור כי שלילת חירותו של האדם היא לא עניין של מה בכך, ולכן בעת גרימת מוות ברשלנות, חשוב ואף הכרחי לייצוג משפטי ראוי והולם. עבירה זו מתרחשת בשל חוסר תשומת לב של הנהג על הכביש, ובגין כך התרחשה תאונת דרכים בה אדם איבד את חייו. החוק במדינת ישראל מבקש להרתיע את הנהגים ויתר משתמשי הדרך השונים מפני עבירה זו, ועל כן קבע עונש מאסר בפועל של מינימום חודשים ועד 3 שנים. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם עורך דין תעבורה הבקיא ברזי החוקים השונים, עשוי למנוע מנהגים אלו לשבת במאסר, ולהביא לכך שביהמ"ש יגזור עליהם עבודות שירות בלבד(בהתאם לנסיבות).

כך גם במקרים קשים שבהם הנהג מואשם בעבירת הריגה כאשר העונש המקסימאלי בה הוא 20 שנות מאסר, עורך דין עשוי לנסות להמיר את כתב האישום המיוחס לעבירה של גרימת מוות ברשלנות ובכך למזער נזקים ככל הניתן.

 

עורך דין תעבורה, לסיכום

ביצעתם עבירות תנועה? קבלו מאיתנו מספר טיפים חשובים:

  • במקרה בו ביצעתם עבירת תנועה אשר העמידה לחובתכם הזמנה לדין, יש להיוועץ בהקדם האפשרי עם עורך דין תעבורה.
  • הליך משפטי תעבורתי, מתנהל בזהה להליך פלילי לכל דבר ועניין.
  • הרבה עורכי דין יכולים לנסות ולייעץ לכם כיצד ניתן להיחלץ מהצרה אליה נכנסת, אך רק עו"ד תעבורה מקצועי יידע לתת לכם את כל הכלים, היד והניסיון הקיימים לו בכדי לנסות ולהביא לכם תוצאה טובה ככל הניתן עם מינימום נזק.
  • אל תתפתו לשכור את שירותיו של עורך הדין שנתן לכם את ההצעה הזולה ביותר, זכרו לעיתים הזול הוא היקר.
  • הקפידו לבדוק את מקצועיותו של עורך הדין הנבחר לרבות: תחום ההתמחות, ותק, יחס אישי ומקצועיות.
  • בקשו מעורך הדין שיראה לכם מקרה אשר טופל במשרדנו, בעניין הדומה לשלכם, בכדי לנסות ולראות את דרך העבודה וסיכויי ההצלחה.

 

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן