ontheroads-fb

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש

המחוקק הישראלי מתייחס בצורה שונה לנהגים חדשים, מכיוון שמדובר לרוב באוכלוסייה צעירה עם ניסיון מוגבל בכבישים, לכן נדרש מהם לבצע הפקדה יתרה על חוקי התנועה השונים ולהימנע ככל הניתן מביצוע עבירות שהוגדרו כ"עבירות חמורות". מנתונים שעולים ניתן לראות כי נהגים צעירים בעלי נטייה לנהיגה פזיזה ומסוכנת, מה שעשוי להוביל להתרחשותן של תאונת דרכים. נהגים שיורשעו בעבירות תנועה כאלה ואחרות, יהיו צפויים לסנקציות מיוחדות כדוגמת ביצוע מבחן עיוני ומעשי, שלילת רישיון נהיגה לפרק זמן ממושך, ואף דרישה לשנתיים נוספות תחת ההגדרה "נהג חדש".

מי נחשב לנהג חדש? אילו עבירות עשויות להוביל לשלילת רישיון הנהיגה שלו? כל אלו ועוד, במאמר המלא.

 

מהי הגדרת נהג חדש?

נהג חדש יוגדר כך בשנתיים הראשונות לאחר קבלת רישיון הנהיגה שלו. בהתאם להגדרה זו, נדרש הנהג החדש בליווי של חצי שנה מיום קבלת הרישיון, כאשר בשלושת החודשים הראשונים הוא נדרש בליווי במשך כל שעות היום ואילו בשלושת החודשים האחרונים נדרש ליווי רק בלילה. בהתאם לפקודת התעבורה, נהג חדש מוגדר בסעיף 12א' כמי שניתן לו רישיון נהיגה כאשר לא היה בידיו קודם לכן רישיון לאופנוע, טרקטור או מכונה ניידת, בהתאם לכך יהיה נהג חדש למשך שנתיים.

 

עבירות תנועה חמורות אשר עשויות להוביל לשלילת רישיון הנהיגה לנהג חדש

כפי שצוין בהקדמה, ישנן עבירות תנועה המוגדרות כעבירות חמורות בקרב נהגים חדשים. במקרה בו נהג ייבצע אחת מן העבירות הבאות, יהיה צפוי לסנקציה של שלילת רישיון הנהיגה שלו לפרק זמן ממושך. להלן העבירות:
• אי-עצירה לפני מפגש מסילת ברזל
• אי מתן זכות קדימה
• נהיגה תחת השפעת משכרת (אלכוהול או סמים)
• עקיפה שאינה בהתאם לחוק
נהיגה במהירות מופרזת
• חציית מסילת ברזל בדרך שאינה סלולה
•תאונת פגע וברח
• אי מתן עזרה לנפגעים בתאונת דרכים
• ביצוע עבירת תנועה שבגינה התרחשה תאונת דרכים עם נפגעים
• ביצוע עבירת תנועה שבגינה פסק ביהמ"ש פסילה בפועל ל-3 חודשים מינימום
• נהיגה ללא מלווה בהתאם לתקופת הליווי הנדרשת

במקרה בו נהג חידש ביצע עבירה מן העבירות המצוינות לעיל, עשוי לאבד את רישיון הנהיגה שלו. בנוסף, על הנהג החדש עשויות להיות מוטלות סנקציות נוספות לרבות: ביצוע מחדש של מבחן התיאוריה ומבחן הטסט בהצלחה, במקרה בו לא צלח הנהג או שמא לא ניגש לבצע את הסנקציות הללו, יהיה צפוי לכך שלא יחודש לו רישיון הנהיגה לאחר תום הפסילה.

 

דו"ח ברירת משפט או הזמנה לדין? נהגים חדשים, חשוב שתדעו

בעת קבלת דו"ח ברירת משפט רשאי הנהג להגיש בקשה להישפט בגינו. אם לאחר הגשת הבקשה זומנתם לביהמ"ש תעבורה, או שמא קיבלתם הזמנה לדין כתוצאה מביצוע עבירת תנועה חמורה, מומלץ ואף חובה להיוועץ עם עורך דין תעבורה מומחה בכדי לקבל את הייצוג המשפטי המקצועי וההולם ביותר במצבכם. חשוב לדעת כי במצב מסוימים, עורך הדין עשוי להוציא אתכם זכאים או שמא לצמצם את חומרת הענישה כנגדכם.

זכרו, המחוקק מחמיר עם נהגים חדשים! ובהתאם לכך, במקרה בו יפסוק ביהמ"ש על פסילת רישיון הנהיגה לפרק זמן של שלושה חודשים, רישיונכם לא יחודש, ולכן קיימת חשיבות מרבית בייצוג משפטי. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מעבר לפסילת הרישיון, הנהג החדש עשוי להיות צפוי לתשלום קנס כספי, ורישום נקודות במרשם התעבורתי שלו. לאור האמור, בכדי לצמצמם נזקים ככל האפשר, שכרו את שירותיו של עורך דין תעבורה המתמחה בתחום ואל תקלו ראש בדבר.

 

נהג חדש, שילמת את הדו"ח? רישיון הנהיגה שלך בסכנה

אנו נתקלים לא מעט במצבים בהם נהגים חדשים נלחצים מקבלת דו"ח לראשונה בחייהם, ולכן ממהרים ככל הניתן לשלם את הקנס, מבלי להבין את ההשלכות שעומדות מאחורי זה. ברגע שנהגים אלו בוחרים לשלם את הקנס, הדבר משמש כהודאה בביצוע עבירת התנועה, וכיוצא בזה, ידיהן כבולות ואינם יכולים להישפט(שימו לב כי יש מקרים חריגים לכך). כפי שציינו קודם לכן, קיימות עבירות שבאופן אוטומטי לאחר תשלום הקנס, יחייבו את הנהג בפסילה לפרק זמן ממושך ובנוסף בביצוע אמצעי תיקון לרבות: מבחן עיוני, מבחן מעשי, ושנתיים נוספות של נהג חדש.

 

לאור האמור, אנחנו ממליצים בחום שלא לשלם את הקנס במהירות ללא כל מחשבה, אלא להיוועץ בכפוף לקבלת הדו"ח עם עורך דין תעבורה המתמחה בתחום בכדי שיבחן עבורכם את הפתרון הטוב ביותר. זכרו, כוחו של עו"ד תעבורה מיומן שקול ואף יותר כנגד ביהמ"ש לתעבורה.

 

הענישה בגין הרשעת נהג חדש בביצוע עבירת תנועה חמורה

בראש ובראשונה ניתן לראות כי העונש בגין ביצוע עבירת תנועה חמורה הוא – שלילת רישיון הנהיגה לנהג החדש. בנוסף, במקרה בו נהג הורשע באחת מן העבירות החמורות שלעיל, יהיה צפוי לעונשים הבאים:

  • הארכת תקופת היותו נהג חדש לשנתיים נוספות.
  • ביצוע בחינת תיאוריה מחדש
  • במקרה בו בית המשפט פסל את רישיון הנהיגה של הנהג החדש לפרק זמן של שלושה חודשים ומעלה יידרש הנהג בנוסף למבחן העיוני, גם לביצוע מבחן מעשי(טסט).

נהג שלא יעמוד בהנחיות הנדרשות, לא יושב לו רישיון הנהיגה שלו לאחר הפסילה.

 

שלילת רישיון לנהג חדש, בסמכות בית המשפט

בית משפט תעבורה, רשאי לפסוק כי נהג חדש מנוע מלהחזיק רישיון נהיגה, לצמיתות או לתקופה מסוימת או בהתקיים התנאים הנדרשים אשר נקבעו בביהמ"ש. בכדי להימנע ממצב של פסילת רישיון, מומלץ להיעזר בעו"ד תעבורה מקצועי אשר מתמחה בתחום.

זכרו, לפסילת רישיון הנהיגה שלכם השלכות משמעותיות להמשך תפקודכם בחיי היום-יום ועל כן אם אתם או אחד מיקירכם עומדים בפני זימון לדין בגין עבירת תעבורה שהתבצעה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד תעבורה בהקדם האפשרי. חשוב לדעת כי כל פעולה שאתם מבצעים לבדכם, ללא סיוע משפטי עשויה להחמיר את העונש הניתן. לכן, על מנת להימנע מסנקציה של שלילה, צרו קשר עם עורך דין תעבורה בהקדם האפשרי.

 

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש

בדרכים בפייסבוק | מייל: [email protected] | בדרכים – אודות

ייעוץ ראשוני חינם! השאירו פרטים בטופס
דילוג לתוכן